مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

جریان سازی فرهنگی نیاز به حرکت و عمل است

تلاش ما براین است که محرومیت فرهنگی را در استان به حداقل برسانیم.

مهاباد/بالویز/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:جریان سازی فرهنگی علاوه بر حرکت و عمل نیاز به انسجام است.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری بالویز”علیرضا نوروزی” در نشست و هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان مهاباد که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد،اظهارداشت:اکثریت برنامه هایی که اجرا نمی شود به این دلیل است که هیچ توجیهی فرهنگی برای شهرستان و هنرمندان ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ،اجرای برنامه باید توجیه پذیر و نقش آفرینی در شهرستان داشته باشد،افزود:برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری باید هدفمند و به جریان های فرهنگی و هنری شهرستان کمک کند.

“علیرضا نوروزی” یادآور شد:برای هرشهرستان یک نوع جشنواره در نظر گرفته شده است که این جشنواره ها می تواند نوع جریان سازی فرهنگی برای آن شهرستان و یکی از مولفه های مهم شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر آن شهرستان باشد.

وی همچنین بیان کرد:برای برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرستان باید هنرمندان همگرا و دارای انسجام واحدی باشند تا این سیر رویداد فرهنگی در شهرستان ها جاری شود.

“نوروزی” با بیان اینکه هنرمند نباید از درب ارشاد ناراضی خارج شود،عنوان کرد:در دولت مردمی سیاست بر این است که برای هنرمند کاری انجام شود و این انسجام است که می تواند جریان سازی فرهنگی و هنری را فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای سه مقوله حمایت،هدایت و نظارت است و تلاش ما براین است که محرومیت فرهنگی را در استان به حداقل برسانیم.

در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد،تصریح کرد:شهرستان مهاباد از دیر باز مرکز فرهنگ و هنر در منطقه بوده و این شهرستان دارای ظرفیت های انسانی و فکری و یکی از شهرهای محروم در حوزه زیر ساخت های فرهنگی استان است.

“سیامند جوانبخت” گفت: زمانی که جمعیت مهاباد ۴۰ هزار نفر بود این شهرستان دو سالن سینما فعال داشت،اما امروزه با افزایش جمعیت علاوه بر اینکه سالنی اضافه نشد بلکه فاقد سالن سینما و زیر ساخت سینمایی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد،اظهار کرد:نبود فضای فرهنگی و کمبودها،شهرستان را دچار فقر فرهنگی کرده است اما با وجود این شرایط هنرمندان شهرستان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری هر روز در محافل ملی و بین المللی نقش آفرینی می کنند.

“جوانبخت” افزود:در سایه اتحاد ویکپارچگی فرهنگی و وجود اصحاب رسانه،برای ارتقاء سطح فرهنگی و هنری شهرستان تلاش می کنیم تا جایگاه اصلی شهرستان را در تمامی زمینه های مختلف فرهنگی و هنری تثبیت کنیم.

در این مراسم جمعی از هنرمندان در خصوص معضلات فرهنگی و هنری و همچنین مشکلات مختلف مطالبی را بیان کردند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۱۱-۰۱:۴۰:۱۸/ خبر ۳۴۳۱/کدخبر۱۶۵۳۶/ج

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)