اجتماعی،اقتصادی

انقلاب گاز رسانی به روستاهای مهاباد با همت و تلاش مسئولان شهرستان

مشعل گاز در خلیفان روشن شد.

مهاباد/بالویز/ تلاش و پیگیری مسئولان مهابادی برای بر افروختن مشعل گاز به روستاهای این شهرستان نشان از همت والای آنها برای برخورداری روستائیان از این نعمت الهی است.

به گزارش سرویس اجتماعی،اقتصادی،سایت خبری بالویز؛روز چهارشنبه کلنگ زنی گاز رسانی به ۱۳ روستای بخش خلیفان با حضور مسئولان مهابادی بر زمین زده شد.

طرح گازرسانی به سه روستای ماژگه، سویناس و گردشیلان از توابع این بخش با ۱۳٫۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

 این پروژه با بیش از ۲۱ کیلومتر لوله گذاری برای ۱۸۹ خانوار از اهالی این سه روستا نعمت گاز طبیعی فراهم خواهد کرد.

 

عملیات گازرسانی به چهار روستای محور کانی واقع در بخش خلیفان شامل بهرام آباد، اوزنتاش، قالوی زندان و کانی سیب با ۱۹ میلیارد تومان آغاز شده است و  برای انتقال گاز به این محور نیز ۲۹ کیلومتر لوله گذاری در نظر گرفته شده است.

همچنین کلنگ زنی طرح گاز رسانی به روستاهای محور آچی دره، عملیات گازرسانی به این ۶ روستا نیز با ۲۹۴ خانوار و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال همزمان با سایر طرح های بخش گازرسانی هفته دولت آغاز شده است.

عملیات گازرسانی به ۶ روستای محور قاضی آباد در بخش مرکزی مهاباد آغاز شد و برای گازرسانی به این محور بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده که شامل ۴۹ کیلومتر لوله گذاری است.

بنا به گفته رئیس اداره گاز شهرستان،عملیات اجرایی این پروژه ۴۰۰ روزه بوده که با برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود در مهلت مقرر به بهره برداری برسد.

مشعل گاز در خلیفان روشن شد،طرح گازرسانی به شهر خلیفان به همراه روستاهای شهرزور، شیخ یوسف، ،گلنان، قویطال و گراوه به بهره برداری رسید.

همزمان با این طرح پنج روستای دیگر نیز در بخش مرکزی صاحب گازطبیعی شدند که در مجموع ۵۱۱ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۱۰-۰۲:۱۸:۳۶/خبر ۳۴۳۰/کدخبر۱۶۵۲۸/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)