سلامت،اجتماعی

پایگاه های بهداشتی شهری و مراکز روستایی مهاباد آماده تزریق واکسن کرونا

کمترین مربوط به خانه بهداشت منطقه"مدرسه" این شهرستان با 6 دُز واکسن است.

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،گفت:پایگاه های بهداشتی شهری و مراکز روستایی مهاباد آماده تزریق واکسن کرونا به مراجعه کننده گان هستند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”بهاء الدین حسینی” با اعلام این خبر اظهار داشت: از اول مرداد ماه سال جاری به مدت ۱۸ روز تعداد ۱هزارو ۳۹۴ دُز واکسن در مناطق شهری و روستایی تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه این شهرستان در مدار رنگ زرد کرونایی قرار دارد،افزود:۱۴ پایگاه خانه بهداشت روستایی و ۱۸پایگاه شهری آماده تزریق واکسن کرونا به مراجعه کننده گان است.

وی ادامه داد: بیشترین تزریق واکسن در بخش شهری در پایگاه بهداشتی “فرهنگیان شهری”با ۲۲۶ دُز واکسن و کمترین مربوط به خانه بهداشت منطقه”مدرسه”با ۶ دُز واکسن است.

“حسینی” همچنین بیان کرد:بیشترین تزریق واکسن کرونا در بخش روستایی در خانه بهداشت “قم قلعه” با ۲۶۱ دُز واکسن و کمترین مربوط به “روستای “قزلقوپی و کوشکدره” این شهرستان با (۰) دُز می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد، با تاکید بر تزریق واکسن توسط شهروندان،تصریح کرد:برخلاف شایعات در خصوص تزریق واکسن توسط افراد، دُز یادآور و همچنین تزریق واکسن کرونا موجب بالابردن سطح ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا می شود.

وی از شهروندان درخواست کرد نسبت به پیام های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین تزریق واکسن اقدام کنند.

درشهرستان مهاباد از ابتدای شروع اپیدمی کرونا بیش از ۶۰۰نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۵/۳۱-۰۶:۱۵:۳۳/ خبر ۳۴۱۶/کدخبر۱۶۴۵۸/د