رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد

بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی کار در مهاباد فعال هستند

در حال حاضر 725 نفر در مهاباد ماهانه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مهاباد/بالویز/رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد،گفت: از مجموع ۱۸۱هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال این شهرستان بیش از ۸۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کار فعال هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”بارزان دانشمند”اظهار داشت:نرخ بیکاری طی چند سال گذشته در این شهرستان کاهش داشته و هم اکنون به ۱۱٫۴درصد رسیده است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی مهاباد با بیان اینکه از این تعداد هم ۷۶ هزار نفر در مهاباد شاغل هستند، اضافه کرد:در حال حاضر ۹ هزار و ۹۱۹ نفر با نرخ بیکاری ۱۱٫۴ در این شهرستان شغل خاصی ندارند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون بالغ بر ۷۲۵ میلیارد ریال برای ۲۵۷ طرح اشتغال پایدار روستایی توسط بانک های عامل پرداخت شده که از این حیث جز شهرهای برتر استان هستیم.

“دانشمند” با اشاره به اینکه در قالب این طرح ها برای هزار و ۸۶۲ نفر هم اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است،اضافه کرد:در حال حاضر ۷۲۵ نفر در مهاباد ماهانه بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات تبصره ۱۸ نیز ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان پرداخت شده است، گفت:با توجه به ظرفیت های صنعتی، گردشگری و کشاورزی امیدواریم با همکاری کارفرمایان و صاحبان صنایع شاهد شکوفایی اقتصادی در شهرستان و کاهش بیشتر نرخ بیکاری در منطقه باشیم.

در شهرستان ۲۵۰ هزار نفری مهاباد بیش از ۲۰ هزار بیمه شده کارگری وجود دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۵/۲۷-۰۶:۳۷:۱۸/ خبر ۱۶۴۳۰/ کدخبر ۳۴۰۹/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)