رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد

تالاب کانی برازان مهاباد میزبان پرندگان مهاجر

نخستین دسته از پرندگانی که در تالاب کانی برازان جوجه آوری می‌کنند کشیم‌ ها هستند.

مهاباد/بالویز/رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:۳۵ هزار قطعه پرنده مهمان تالاب کانی برازان مهاباد شدند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”فاروق سخنور” افزود: تالاب بین المللی کانی برازان این روز‌ها میزبان ۳۵ هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد،با بیان اینکه جوجه آوری در بهشت پرندگان مهاباد ۱۰ درصد افزایش داشته است،اظهارداشت: لانه گذاری پرندگان از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه در تالاب کانی برازان آغاز می‌شود و پس از تخم گذاری، از اوایل خرداد گونه‌های مختلف پرندگان شروع به جوجه آوری می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ درصد جوجه آوری در این تالاب افزایش داشته باشد و با توجه به بارندگی‌های اوایل سال و تأمین حق آبه ۲ میلیون متر مکعبی، در حال حاضر شرایط مساعدی برای جوجه آوری پرندگان فراهم شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد:نخستین دسته از پرندگانی که در تالاب کانی برازان جوجه آوری می‌کنند کشیم‌ها هستند و در بین انواع پرندگان می‌توان گونه‌های کمیابی همچون غاز خاکستری را هم مشاهده کرد که پس از سال‌ها دوباره اینجا جوجه آوری کرده‌اند.

تالاب بین المللی کانی برازان با ۱۰۵۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد قرار گرفته و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۵/۰۸-۰۶:۵۲:۴۸/ خبر ۳۳۸۸/کدخبر۱۶۳۳۸/ش