اجتماعی،محیط زیست

مسدود کردن ۴۰ حلقه چاه غیر مجاز در مهاباد

از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۷۷۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شده است.

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره امورآب مهاباد از مسدود کردن ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”مدیر امور آب” مهاباد با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است.

“رضا جهین”اظهار داشت:طبق برنامه مدیریت منابع آبی استان امسال مسدود کردن ۱۲۰ حلقه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۴۰ مسدود شده و مابقی نیز تا پایان مسدود خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۷۷۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شده است.

مدیر امور آب مهاباد عنوان کرد: در کنار انسداد چاه‌های غیرمجاز، با همکاری نیروی انتظامی ۶ دستگاه حفاری شامل ۳ دستگاه تراکتور و ۳ دستگاه کمپرسور توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است.

“جهین”ادامه داد: با توجه به بحران کم‌آبی در کشور و منطقه و اطلاع‌رسانی‌های مکرر منابع آب مهاباد مبنی بر برخورد با متخلفان غیرمجاز منابع آب در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی و سطحی با هرگونه متخلفان چاه غیر مجاز در این شهرستان برخورد قانونی می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۵/۰۲-۰۶:۵۳:۱۹/خبر۳۳۸۲/کدخبر۱۶۳۱۸/ی