مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد

انگشت دست کودک مهابادی زیر چرخ گوشت قطع شد

پس از پایان عملیات پسر بچه برای انجام اقدامات درمانی تحویل پزشکان متخصص بیمارستان داده شد.

مهاباد/بالویز/مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: انگشتان دست پسر بچه ۱.۵ ساله در این شهر بر اثر یک اتفاق دلخراش درون دستگاه چرخ گوشت رفت و قطع شد.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز”رحمان احمدی”با اعلام این خبر اظهار داشت:در پی تماس شهروندان و اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵، بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی بە محل اعزام شدند.

مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد،افزود: حادثه در یک منزل مسکونی رخ داد و در جریان آن پسر بچە‌ای یک سال و نیمه در یک لحظه غفلت والدینش دستش را به داخل گلویی چرخ گوشت فرو می‌برد.

“احمدی”تصریح کرد: والدین بلافاصله کودک را همراه با دستگاه چرخ گوشت به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل کردند و همکاران آتش نشانان نیز در اتاق عمل و در حضور کادر درمانی بیمارستان به وسیله دستگاه برش فریز، گلویی چرخ گوشت را بریدند و دست این کودک در حالیکه انگشتان دست راست او قطع شده بود، رها سازی کردند.

احمدی علت این حادثه را بی احتیاطی والدین و بازیگوشی کودک عنوان کرد و ادامه داد: پس از پایان عملیات پسر بچه برای انجام اقدامات درمانی تحویل پزشکان متخصص بیمارستان داده شد.

وی گفت: افراد بزرگتر در صورت نیاز فوری، حتما چرخ گوشت را در ارتفاع از سطح زمین و یا بر روی کابینت قرار داده و از آن استفاده کنند و در زمان‌های عدم استفاده حتما دوشاخه برق چرخ گوشت یا سایر وسایل از این قبیل را از پریز خارج کرده و صرفا به خاموش کردن آن کفایت نکنند و کودکان را با چنین وسایلی تنها نگذارند.

“احمدی “یادآوار شد:در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش نشانی، به هیچ عنوان اقدام به جداسازی دست کودک نکنند و حتی‌المقدور در لحظات اولیه با حمل همان وسیله اقدام به انتقال حادثه دیده به مراکز درمانی کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۴/۲۰-۰۶:۵۳:۱۴/ خبر ۳۳۶۸/کدخبر ۱۶۲۶۳/د