رئیس دادگستری مهاباد

افزایش آمار فوتی های تصادف در مهاباد

90 درصد اراضی دولتی این شهرستان سند دار شده است.

مهاباد/بالویز/ رئیس دادگستری مهاباد،گفت:آمار فوتی های تصادف در سه ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته در این شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”جواد بنایی”در نشست خبری با اصحاب رسانه های ملی و محلی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن کنفرانس دادگستری این شهرستان برگزار شد،افزود:در سه ماهه اول سال گذشته تعداد فوتی های تصادف این شهرستان ۱۴ نفر بود که متاسفانه امسال این آمار به ۲۴ نفر رسیده است.

رئیس دادگستری مهاباد با اشاره به اینکه این آمار نگران کننده است،اظهار داشت:مسئولین امر برای کاهش تصادفات باید نسبت به کیفیت خودرو و همچنین آموزش از طریق رسانه ها برای آگاهی  اطلاع رسانی کنند.

“جواد بنایی”با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین عناوین حقوقی دادگاه درخواست تامین خواسته با ۷۸۵فقره پرونده بوده است،تصریح کرد:مطالبه وجه با ۷۰۲ فقره پرونده و طلاق با ۵۳۲فقره پرونده در رده دوم و سوم بوده است.

رئیس دادگستری مهاباد،ادامه داد:درسال گذشته بیشترین شکوائیه کلاهبرداری با ۱ هزارو ۲۵۴فقره و در سال جاری بالاترین عنوان شکوائیه سرقت با ۲۶۶ فقره پرونده است.

“بنایی”با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اراضی دولتی این شهرستان سند دار شده است،بیان کرد:در طرح حد نگاری ۵۰ درصد اسناد حدنگاری و برای مالکان سند تک برگ صادر شده است.

وی از افرادی که دارای اسناد قدیمی هستند،درخواست کرد: برای دریافت سند تک برگ با مراجعه به اداره ثبت و اسناد و با در دست داشتن اسناد قدیمی نسبت به دریافت سند تک برگ اقدام کنند.

رئیس دادگستری مهاباد،اضافه کرد: طرح حد نگاری توسط کارشناسان و با استفاده ار تصاویر ماهواره ای حدود با جزئیات حد نگاری می شود و دریافت سند می تواند بسیاری از اختلافات و مشکلات را حل کند.

 مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۴/۰۶-۰۶:۳۸:۴۹/ خبر ۳۳۵۱/ کدخبر۱۶۱۹۰/د