رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد

شانزدهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان مهاباد به کار خود پایان داد

شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد از 22 الی 24 خرداد مهاباد به صورت غیر رقابتی در مهاباد برگزار شد.

مهاباد/بالویز/رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت:شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد با حضور مسئولین شهرستانی به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز”رحیم بایزیدی” با اعلام این خبر افزود:در اختتامیه شانزدهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان مهاباد که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد با حضور “: امید خضری” رئیس شورای اسلامی شهرستان مهاباد و اعضای شورا ” ناصر صدفی ” رئیس میراث فرهنگی ” خشایار صنعتی ” معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سازمان نبلیغات و اداره آموزش و پروش برگزار شد.

در آیین اختتامیه “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد،ضمن خوش آمد گویی ،گفت:تاثیر رسانه در در حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست،علی الخصوص رسانه ای به نام فیلم و عکس که امروزه در تارپود زندگی مردم وارد شده و زندگی امروزی بدون عکس و فیلم غیر ممکن نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این رسانه در کشورهای توسعه یافته پر رنگتر است،افزود:سرمایه گذاری و انرژی که در کشورهای توسعه یافته برای تولید یک فیلم به کارگرفته می شود به مراتبتر از کشورهای دیگر است.

“جوانبخت” عنوان کرد:بعضی ازآنها برای تولید این فیلم ها دنبال اهداف خاصی هستند که با سرمایه گذاری کلان اقدام به تولید می کنند.

وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری هفته فیلم و عکس ،خواستار حمایت ارگانها شهرستان از این رویداد های فرهنگی شد.

“رحیم بایزیدی” رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد،در این مراسم ،بیان کرد:حمایت از قشر فیلمساز و عکاس و جوانان مستعد وظیفه ذاتی ماست و هر نوع تلاش و حمایت قطعا” موجب شکوفایی و افزایش امیدواری در بین جوانان خواهد شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد،اظهار داشت:کمبود فضای مکانی و عدم حمایت مالی موجب شده است که جوانان در خصوص تولید فیلم با مشکلات عدیدی برخورد کنند و این می تواند مانع رشد و ترقی جوان علاقمند به این حوزه باشد.

“بایزیدی”با اشاره به اینکه نبود سالن سینما و گالری عکس یکی از مشکلات مهم این شهرستان برای هنرمندان است،تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت های فرهنگی می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند .

“خشایار صنعتی” معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد،اعلام کرد:مشکلات زیر ساختی هنری در این شهرستان دغدغه مسولان شهرستانی و استانی است و این نوع مشکلات همیشه مورد نظر مسولین بوده که برای رفع نواقص و کاهش در حال پیگیری است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد،گفت:مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان نمی تواند جوابگوی نیاز هنرمندان این شهرستان را مهیا کند و مسئولین شهرستان ساخت مجتمع فرهنگی و هنری را در سفر ریاست جمهوری به عنوان یکی از اولیت های اصلی شهرستان مطرح کرده اند.

“صنعتی” با اشاره به اینکه برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری زمین مورد نظر تعیین شده است،اضافه کرد:در سفر ریاست جمهور به این شهرستان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای شروع ساخت مجتمع فرهنگی و هنری درخواست شده است .

“معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری”مهاباد افزود:در بخش سینمایی شهرستان خلاءزیادی وجود دارد که برای حل و ساخت سالن سینما مکاتبات با وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که امید است به زودی این خلاء نیز مرتفع شود .

در پایان مراسم به کلیه شرکت کنندگان بخش عکس و فیلم شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد گواهی شرکت اهدا شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد از ۲۲ الی ۲۴ خرداد مهاباد به صورت غیر رقابتی در مهاباد برگزار شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۳/۲۵-۰۷:۰۵:۱۸/ خبر ۳۳۳۹/کد خبر ۱۶۱۳۹/چ