سرپرست فرمانداری شهرستان مهاباد

۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، در سفر رئیس جمهور به مهاباد اختصاص یافت

سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تداوم ساخت بیمارستان دولتی ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان اختصاص یافته است

مهاباد/بالویز/۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به شهرستان مهاباد اختصاص یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”سرپرست فرمانداری شهرستان مهاباد گفت:در راستای شتاب بخشی به شاخص های توسعه ای در سفر رئیس جمهور به شهرستان مهاباد ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته است.

“امیرقادری” افزود: بخشی از این اعتبار برای بهسازی و اصلاح محورهای ارتباطی این شهرستان که شامل شش نقطه حادثه ساز وبخش دیگری از این اعتبار نیز به اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی شهر مهاباد اختصاص یافته است.

“قادری”با بیان اینکه اعتبارات مصوب شده شهرستان به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص خواهد یافت، گفت: علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده، ساماندهی و ارتقای مشخصات فنی برخی از محورهای ارتباطی ازجمله مسیرمهاباد به سردشت و مهاباد بوکان درقالب بسته پیشنهادی تقدیم هیئت دولت شده است.

وی،با اشاره به وضعیت نامطلوب تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد هم گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به مهاباد اعتبار ویژه ای نیز برای راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی و رفع معضل آلودگی زیست محیطی و بوی نامطبوع این منطقه در نظر گرفته شده است که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن با معرفی پیمانکار آغاز خواهد شد.

“قادری”همچنین از تأمین اعتبار برای علاج سازی حاشیه سد مهاباد خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بحث ساماندهی حاشیه سد مهاباد اختصاص یافته است که با اولویت نیازمندیهای امور آب هزینه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین توجه به مناطق حفاظت شده و ایجاد بازارچه و احیای هنر صنایع دستی که با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی منطقه جزو ظرفیتهای بالقوه شهرستان است از طرف رئیس جمهور و هیئت دولت تزریق اعتبار شده است.

“قادری” گفت: در بخش بهداشت و درمان هم سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تداوم ساخت بیمارستان دولتی ۳۵۰ تختخوابی این شهرستان اختصاص یافته است که با آن اعتبار بخش عمده سازه بیمارستان تکمیل خواهد شد.

وی، همچنین از تأمین اعتبار ویژه برای اجرای طرحهای هادی در مناطق روستایی خبر داد و افزود: بیشترطرحهای عمران روستایی که مطالعات طرح هادی آنها به اتمام رسیده و در مرحله اجرا باقیمانده است با اختصاص اعتبار از طرف رئیس جمهور دوباره شاهد فعال شدن روند اجرای آن در روستاها خواهیم بود.

“قادری” افزود: توسعه فضاهای آموزشی، حذف کلاسهای کانکسی و توجه به زیرساختهای فضای ورزشی درکنار تجهیز و تکمیل اماکن ورزشی از دیگر بخشهایی است که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به آنها توجه ویژه شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۳/۱۷-۰۷:۱۲:۵۶/خبر ۳۳۳۲/کدخبر ۱۶۱۱۲/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)