سلامتی

ورزش و سلامتی

کاهش و کنترل وزن مزیت بسیار بزرگی است، اما تنها مزیت ورزش نیست.

مهاباد / بالویز/ فعالیت بدنی موجب تقویت جسم و نشاط روحی می شود و توان فرد را در برابر انواع کنش های روانی از جمله استرس و افسردگی زیاد می کند.

به گزارش سرویس تحلیل پایگاه خبری بالویز“اکثر ما از نظر تئوری با فواید ورزش کردن آشنا هستیم و می دانیم که می تواند به کاهش وزن یا حفظ وزن فعلی کمک کند.

اما در صورتی که این مزیت ورزش نتوانسته است انگیزه کافی برای انجام این فعالیت را در شما ایجاد کند، احتمالا آشنایی با فواید دیگرش می تواند این کار را انجام دهد.کاهش و کنترل وزن مزیت بسیار بزرگی است، اما تنها مزیت ورزش نیست.

بر اساس تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که انجام ورزش به صورت منظم باعث افزایش میزان اکسیژن دریافتی به مغز شده که این امر به نوبه خود باعث بهبود وضعیت حافظه و همچنین بهبود وضعیت یادگیری می شود ناگفته نماند ورزش های سنگین موجب خستگی جسم شده و توان آدم را کاهش می دهد.

ورزش کردن عملکرد قلبی عروقی بدن را به وسیله جذب بیشتر اکسیژن و رساندن آن به عضله قوی تر می کند و بهبود می بخشد.

فعالیت های ورزشی موجبات قوی تر شدن عضله ها ، مفاصل، تاندون ها و رباط های صلیبی می شود و تحرکات شما را بیشتر خواهد کرد و ضریب مصدومیت را پایین تر می آورد.

ورزش کلسترول LDL را کاهش می دهد (چیزی که شریانها را مسدود می کند)، HDL (کلسترول خوب) را افزایش می دهد و فشار خون را پایین می آورد. بنابراین فشار روی قلب شما کاهش می یابد. علاوه بر این عضلات قلب تقویت می شود.

ورزش همراه با رژیم غذایی سالم خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را کاهش میدهد.تمرینات ورزشی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

ورزش باعث می شود همیشه احساس سلامتی داشته باشید. فعالیت های فیزیکی باعث آزادسازی اندورفین بدن می شود. این آزادسازی در شما احساس آرامش پدید می آورد و نگرانی های شما را کمتر می کند.

تمرینات ورزشی افسردگی را از بین می برد. ورزش کردن باعث می شود تا با افراد بیشتری ارتباط پیدا کنید، خستگی شما از بین می رود و حس خوبی دست می دهد.

ورزش از پیری زودرس جلوگیری می کند. وقتی ورزش می کنید احساس طراوت و جوانی می کنید و انرژی بیشتری در شما به وجود می آید که باعث می شود فرآیند پیری به تاخیر بیفتد.

جالب است بدانید که تعرق ناشی از ورزش و فعالیت بدنی، برای پوست مفید است! ورزش منظم با شدت متوسط، باعث آزادسازی و افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد (که موجب آسیب دیدن پوست می‌شوند)، کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان می دهد تمامی افراد بین ۱۶ تا ۶۴ سال باید به طور مرتب ورزش کنند.

هر شخصي با هر اندازه سني كه دارد و يا هر سطح ورزشي كه مي‏خواهد انجام دهد لازم است كه به بدنش آمادگي بدهد. قبل از انجام ورزش بايد بدن گرم شود.

براي گرم شدن بدن لازم است كه فعاليت‏هاي منظم و آرام مثل قدم زدن انجام شود و به تدريج اين حركات با شدت بيشتر انجام شود بطوريكه سرعت نبض و تنفس افزايش يابد. همچنين توصيه مي‏شود كه قبل از انجام فعاليت‏هاي ورزشي، حركات كششي انجام دهيد.

بر اساس تحقیقات و برسی های انجام شده مشخص شده است که افرادی که به صورت منظم مشغول به ورزش کردن هستند به صورت میانگین از طول عمر و همچنین زندگی با کیفیت تری نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند دارند. به همین جهت اگر می خواهید طول عمری زیاد و همراه با کیفیت داشته باشید از همین امروز شروع به ورزش کردن کنید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۳/۰۹-۰۷:۰۰:۰۰/ خبر ۳۳۲۴/کد خبر ۱۶۰۸۰/د