مدیر نظارت بر مواد غذایی کرمانشاه

یک واحد تولیدی ساندویچ سرد غیر مجاز در کرمانشاه پلمب شد

این واحد با استفاده از لیبل‌های جعلی اقدام به تولید ساندویچ سرد می‌کرد.

مهاباد/بالویز/مدیر نظارت بر مواد غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت:با توجه به گزارشات واصله کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی پس از اخذ مجوزهای لازم یک واحد تولیدی ساندویچ سرد در شهر کرمانشاه پلمب شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”مستوفی” افزود:این واحد با استفاده از لیبل‌های جعلی اقدام به تولید ساندویچ سرد می‌کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی کرمانشاه ،تصریح کرد:در این بازرسی کلیه تجهیزات مربوطه پلمب و همچنین بیش از ۵۰۰۰ لیبل جعلی کشف و توقیف و پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد .

“مستوفی”عنوان کرد:از شهروندان درخواست می شود از خرید و مصرف انواع ساندویچ‌های سرد فاقد پروانه‌های بهداشتی خودداری کنند .

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد:در انتحاب و خرید ساندویچ‌های سرد حتما به تاریخ تولید و انقضاء و شرایط نگهداری آن توجه کنند زیرا اکثر برند‌های نامعتبر و جعلی در کارگاه‌های زیر زمینی و در شرایط بسیار نامطلوب بهداشتی و با استفاده از نامرغوب‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند.

به گفته وی از جمله بیماری‌هایی که از طریق خوردن ساندویچ‌های سرد فاقد مجوز‌های بهداشتی در انسان ایجاد می‌شود: انواع مسمویت‌های ناشی از میکروب‌های خطرناکی مثل سالمونلا، شیگلا، کمپیلوباکتر و یرسنیا می‌باشد.

مهاباد/بالویز/ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷-۰۷:۰۵:۱۲/ خبر ۳۳۲۲/کد خبر ۱۶۰۷۱/ش