آیت الله سیدابراهیم رییسی،رییس جمهور ایران:

رمز توسعه یافتگی کشور وحدت و انسجام ملی است

هدف دولت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

مهاباد/بالویز/آیت الله سیدابراهیم رییسی،رییس جمهور ایران در دیدار با مردم مهاباد،گفت:آذربایجان غربی جلوه ای از وحدت و انسجام است،توسعه کشور در وحدت و انسجام ملی شکل می گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی،پایگاه خبری بالویز”آیت الله سیدابراهیم رییسی”در سفر یک روزه خود به همراه هئیت همراه به آذربایجان غربی و در جمع مردم شهرستان مهاباد،اظهار داشت:وحدت باورهای ما را به هم پیوند میدهد و این پیوند می تواند زمینه خوبی برای رشد پیشرفت توسعه اقتصادی،علم و فناوری و ایجاد انسجام گردد.

“رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف دولت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است،افزود:وضعیت تجاری ایران با کشورهای دیگر چند برابر شده است و حاکی از افزایش ۵۰ درصدی صادارت نسبت به گذشته را نشان می دهد.

“آیت الله رئیسی” تصریح کرد:بومی گزینی و استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص بومی مورد تاکید مسولان استان باشد که در زمینه اشتغال نیروهای بومی به کار گرفته شود.

رئیس جمهور عنوان کرد:فعال شدن بازارچه های مرزی یک فرصت برای ایجاد اشتغال است و نباید به عنوان یک تهدید به آن نگاه کرد.

“آیت الله سید ابراهیم رئیسی ” با اشاره به اینکه تبادل اقتصادی و تجاری در مناطق مرزی یک امر صحیح است،اضافه کرد:فعال شدن بازارچه مرزی در مهاباد به صورت قانونمند مورد تاکید است.

وی همچنین گفت: امروز که مرزهای این مرز بوم در امنیت کامل هستند مدیون خون شهداء است و برای چنین امنیتی روزهای زیادی طی شده است.

“سید ابراهیم رئیسی”با بیان اینکه صیانت از جان مردم محور اصلی دولت است،اظهار کرد:زمانی روزانه حدود ۷۰۰ خانوار به دلیل بیماری کرونا داغدار می شدند اما امروز این عدد تک رقمی شده است.

“رئیس جمهور” گفت: برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد و توسعه زیر بنای های کشور با مشارکت دولت و مردم شدنی است .

وی بیان کرد: مردم شهرستان مهاباد به داشتن بصریت و ایستادگی در برابر بدخواهان امتحان ویژه ای را در این انقلاب ارائه داده اند.

آیت الله رییسی پیش از حضور در مهاباد به شهرستان مرزی پیرانشهر سفر کرد و ضمن بازدید از سد کانی سیب، وضعیت بازارچه‌های مرزی و روند صادرات کالا را در این منطقه نیز مورد بازدید قرار داد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۲/۳۰-۱۳:۱۵:۵۴/ خبر ۳۳۱۴/کدخبر ۱۶۰۳۷/ج