مدیر جهاد کشاورزی مهاباد

بیش از یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مهاباد انجام شد

هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان طی ماه‌های آینده وجود ندارد.

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:یک میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان در سال جاری انجام شده که تولید حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”جعفر ایمانیان” افزود:این تعداد جوجه ریزی در ۳۳ واحد مرغداری این شهرستان انجام شده و هم اکنون بیش از ۸۳۷ هزار قطعه جوجه در سالن‌های تولیدی این شهرستان باقی مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد،ادامه داد:هم اکنون بیش از ۹۵ هزار قطعه مرغ در هشت واحد تولیدی در انتظار کشتار قرار دارند و روزانه نیز باتوجه به نیاز بازار جوجه ها کشتار و در شهر توزیع می‌شوند.

“ایمانیان”اظهار داشت:۴۶ هزار قطعه مرغ نیز در واحد تولیدی برای عرضه به بازار آماده است و دیروز هم حدود ۳۱ تن گوشت مرغ در سطح شهرستان پایین تر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده و با توجه به ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد، هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان طی ماه‌های آینده وجود ندارد.

مهاباد با بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۲/۲۶-۰۷:۱۰:۵۸/ خبر ۳۳۱۱/کد خبر ۱۶۰۱۴/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)