رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد

بیش از ۱۸۸ هزار نفر در مهاباد واکسن کرونا تزریق شده است

شهرستان مهاباد از نظر جایگاه سلامت و بهداشت در وضعیت مطلوبی در استان برخوردار است

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،گفت:۱۸۸هزارو ۷۸۹نفر در مهاباد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”بهاء الدین حسینی” در نشست خبری با اصحاب رسانه های ملی و محلی که به مناسبت هفته سلامت در سالن اجتماعات بیمارستان مهاباد برگزار شد،اظهار داشت:با توجه به اهمیت موضوع سلامت در این شهرستان ۱۶۶هزارو ۷۰۲نفر دُز دوم و ۷۰ هزار و ۵۰۳نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه نوبت چهارم تزریق واکسن برای افراد بالای ۷۰ سال به شرطی که چهار ماه از تزریق دُز سوم گذشته باشد ،می توانند جهت تزریق اقدام کنند،افزود:افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف ،یا بیماری های مانند هموفیلی و دیابت دارند می توانند نسبت به تزریق دُز چهارم  واکسن کرونا اقدام کنند.

“حسینی” تصریح کرد:شهرستان مهاباد در خصوص پوشش واکسیناسیون روزانه ۶ هزار تزریق را در کارنامه بهداشت و سلامت شهرستان به ثبت رسانید و این دلیل مشارکت عمومی برای حفظ سلامت خود و شهروندان بوده است.

وی همچنین ادامه داد:لکه گیری واکسیناسیون فلج اطفال در چهار روستای دور افتاده که فاقد خانه بهداشت هستند به مدت ۳روز اجرا می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،عنوان کرد:شهرستان مهاباد از نظر جایگاه سلامت و بهداشت در وضعیت مطلوبی در استان برخوردار است و موارد بستری و مرگ و میر کرونایی در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته به طوری که در سال جاری از نظر رنگبندی کرونایی مهاباد در وضعیت آبی قرار دارد.

“حسینی” اضافه کرد:رعایت بهداشت فردی،استفاده از ماسک،اجرای دستور العملهای بهداشتی ، واکسیناسیون تا اتمام بیماری کووید -۱۹ الزامی است و هر نوع سهل انگاری موجب ایجاد زنگ خطر و به وجود آمدن پیک جدید و یا تغییر رنگبندی شهرستان می شود.

شهرستان مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۲/۲۰-۰۶:۴۸:۱۹/ خبر ۳۳۰۳/کدخبر۱۵۹۸۳/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)