نماینده مردم مهاباد

با دخالت وزارت کشور الحاق برخی روستا‌های مهاباد به میاندوآب منتفی شد

با توجه به اهمیت موضوع پیگیری لازم از طریق مکاتبات رسمی به وزیر کشور انجام شد.

مهاباد/بالویز/نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:با دخالت وازرت کشور الحاق برخی روستا‌های مهاباد به محدوده شهرستان میاندوآب منتفی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز؛در چند روز گذشته با توجه به در خواست و انتشار نامه ای از نماینده میاندوآب در فضای مجازی مبنی بر الحاق چند روستای مهاباد، بوکان و ملکان به میاندوآب موجی از واکنش‌ها را درپی داشت.

“جلال محمودزاده”نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ،با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اهمیت موضوع پیگیری لازم از طریق مکاتبات رسمی به وزیر کشور انجام شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت کشور این مسئله را پیگری کرد،افزود: براساس استعلامات صورت گرفته از دفتر تقسیمات کشوری مسأله الحاق روستا‌های مذکور منتفی و در دستور کاراین وزارت خانه نیست.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی الحاق روستا‌های شامات مهاباد به میاندوآب در سال‌های گذشته، گفت: ضروری است از اقدامات بدون مبنای کارشناسی در زمینه الحاق مناطق و تقسیمات کشوری خودداری شود.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خواستار الحاق ۳ روستای مهاباد و یک روستای شهرستان بوکان به شهرستان میاندوآب شده بود که واکنش مردم این دو شهرستان را در فضای مجازی به همراه داشت.

مهرداد کیانی مدیرکل دفتر امور مجلس طرح‌ها و لوایح نیز ۱۱ اردیبهشت ماه) در پاسخ به نامه نماینده مردم مهاباد، الحاق این روستا‌ها به میاندوآب را منتفی اعلام کرده و نوشته است: با استعلامات صورت گرفته از دفتر تقسیمات کشوری مسأله الحاق روستا‌های مذکور منتفی و در دستور کار این دفتر نیست.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۲/۱۳-۰۷:۲۵:۱۸/ خبر ۳۲۹۷/کدخبر۱۵۹۴۹/س