رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مهاباد

بیش از ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات به فعالان میراث فرهنگی مهاباد پرداخت شد

در بخش گردشگری نیز سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به ۱۷ نفر از فعالان صنایع دستی و هنرمندان این بخش پرداخت شد

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مهاباد،گفت:سال گذشته ۱۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۱۹ پرونده به فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز” ناصر صدفی با اعلام این خبر اظهار کرد: از این میزان تسهیلات در حوزه گردشگری ۱۱۰ میلیارد ریال به ۲ هتل فعال این شهرستان اختصاص یافت که در راستای توسعه و ارتقای پذیرش مسافر هزینه شده است.

وی ادامه داد:در بخش گردشگری نیز سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به ۱۷ نفر از فعالان صنایع دستی و هنرمندان این بخش پرداخت شده که بسته به درخواست متقاضیان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد،تصریح کرد:بخش عمده این تسهیلات به فعالان حوزه گلیم بافی،چرم دوزی،سفالگری و هنرمندان بخش صنایع چوبی که واجد شرایط دریافت وام صنایع دستی بودند، پرداخت شده است.

صدفی یادآور شد: ایجاد زنجیره کامل از تامین مواد اولیه تا تولید و فروش در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان واجد شرایط است.

وی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر بر نحوه فعالیت هنرمندان صنایع دستی انجام می‌شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت این تسهیلات ضمن در دست داشتن مدارک لازم می‌توانند به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان مراجعه کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۲/۰۵-۰۹:۱۵:۱۰/کد خبر ۳۲۸۸/کدخبر۱۵۹۱۲/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)