به قلم مدیر مسئول

چرا باید درخت بکاریم؟

امروز نهالی برای آینده زمین می کاریم تا سایه های آن نبض طبیعت برای زندن ماندن باشد.

مهاباد/بالویز/حیات زندگی و نفس های طبیعت به زیبایی های درختانی است که در گوشه و کنار جهان رویده اند و با قامت سبزشان طبیعت را آراسته اند.

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز؛خاک بستر حیات و پیش‌نیاز تمام فعالیت‌های تولیدی جوامع بشری است؛در شکل‌گیری و حفاظت از خاک،سه عنصرِ پوشش گیاهی،هوا و آب باهم ایفای نقش می‌کنند.

وظیفه‌ ی ما در قبال محیط زیست و زمین این است که به کاشت درختان مختلف اهتمام بورزیم و به زیبایی جهان کمک کنیم.

درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است،پس برای زیباتر کردن این خلقت نیاز مشارکتی یکی از رکن های کمک به طبیعت است.

نگاه به سرسبزی برای هر آدمی آکنده از نشاط و شادی است،انسان با دیدن این زیبایی و با کشیدن نفس های عمیق خود را به دامن این طبیعت می سپارد و از این موهبت الهی بیشتر لذت می برد.

همچنان که آب مایه حیات است،قطعا” درخت نبض این زمین به شمار می رود و قطع هر درخت نبض زمین را به چالش می کشد،باید در این برهه از زمان صنعتی،تبرهایی که برای قطع درختان خود نمایی می کنند،سد معبری باشیم که  راه را برای چنین تبرهایی مسدود کرد.

درختان با جذب گازهای سمی از جمله دی اکسید کربن و تولید اکسیژن،یکی از اساسی ترین نیازهای حیات جاندار را تامین می کند.

کاهش آلودگی صوتی،جذب گرد و غبار،جذب برخی گازهای شیمیایی و از بین بردن بسیاری از باکتری‌ها،قارچ‌های تک‌سلولی و حشرات مضر از فواید دیگر درختان در مناطق جنگلی محسوب می‌شود.

امروز آلودگی و آلاینده‌ها به عنوان یکی از آسیب های زیست محیطی به شمار می رود،پس برای کاهش و حفاظت از درختان‌ و فضای سبز موجود،هر کس در طول زندگی خود می‌تواند درخت غرس کند. 

اگر محیط زیست دچار آسیب شود جهان پیرامون ما مختل می شود لذا گسترش فضای سبز و صیانت از محیط زیست وظیفه عمومی و همگانی است.

ما باور داریم که هر نهال تازه در هر گوشه‌ای از این کره خاکی می‌تواند امیدی برای دنیایی زیباتر باشد و با کاشتن هر نهال یک قدم به زمینی سبزتر برای فرزندان مان نزدیک‌تر شویم.

ضرورت دارد برای دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت در این عصر دود و زندگی ماشینی،کاشت درختان،حفاظت و حراست از جنگل ها در مقابل تخریب و نابودی،بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و همه باید به این باور برسند نابودی طبیعت نابودی بشر را به دنبال دارد.

باید فراموش نکنیم که هر درخت بزرگ،هر سال حدود بیست و سه کیلوگرم گاز سمی دی اکسید کربن را جذب می کنند و حدود دو هزار و هفتصد کیلوگرم اکسیژن به هوا بر می گردانند،هر درخت تقربیا اکسیژن مورد نیاز دو انسان را در طول سال تامین می کند.

زندگی بیش ۵۰۰ نوع حشره،پرنده،پستاندار،قارچ ها و گلسنگ ها به زندگی درختان وابسته است.

اگر جاندارانی در محیط ریشه ی درختان زندگی می کنند را هم اضافه کنیم باید بگوییم زندگی هزاران نوع جاندار و جانور ریز و درشت،به حیات هر درخت گره خورده است،درخت،خانه ی پرندگان و بعضی از حیوانات بی پناه است.

نباید از کاشت نهال در هر نقطه از محیط خود غافل شویم امروز نهالی برای آینده زمین می کاریم تا سایه های آن نبض طبیعت برای زندن ماندن باشد.

نویسنده:مدیر مسئول:رحیم بایزیدی

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۲/۱۷/ ۰۸:۲۵:۱۰/ خبر ۳۲۳۰/ کد خبر ۱۵۶۶۲/ س