رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد:

نهال رایگان در مهاباد توزیع می شود

روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد از توزیع پنج هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”خالد خضری” با اعلام این خبر افزود:با اشاره به اهمیت ترویج و فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی،پنج هزار اصله نهال رایگان،هفته منابع طبیعی در شهرستان مهاباد توزیع می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد،با بیان اینکه این نهال ها از نوع زینتی و غیرمثمر و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه است،افزود:با توجه به در پیش رو بودن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، این اداره مطابق سال های گذشته، برنامه های متفاوت اهدای کاشت و توزیع نهال در نقاط مختلف شهر در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی در دستور کار خود قرار داده است.

“خالد خضری”تصریح کرد:با همکاری تشکل های زیست محیطی به ویژه در مناطق روستایی نهال غرس خواهد شد و این حرکت به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و جلب مشارکت شهروندان در خصوص کشت نهال است.

وی همچنین ادامه داد:هر ساله توزیع نهال به صورت رایگان در بین همشهریان انجام می‌شود و هفته درختکاری فرصت مناسبی است تا مردم بیشتر با طبیعت و محیط زیست آشنا شوند.

به گزارش سایت خبری بالویز؛در ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند “روز ‌درختکاری” است. 

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۲/۱۶-۰۶:۲۵:۴۹/ خبر ۳۲۲۷/کد خبر ۱۵۴۶۹/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)