اقتصادی

تمدید بیمه محصولات کشاورزی در مهاباد

در سال گذشته حدود ۲۳ میلیارد ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات کشاورزی این شهرستان به بهره‌ برداران پرداخت شد.

مهاباد/بالویز/مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: مهلت استفاده از این بیمه برای بهره مندی کشاورزان از مزایای آن تا ۱۵ اسفندماه سال جاری تمدید شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”انور ابراهیمی‌آذر” با اعلام این خبر اظهار داشت:کشاورزان و بهره‌ برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران این بیمه در این شهرستان نسبت به برخورداری از بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد،افزود:تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان بیمه شده و فرصت بیمه محصولات باغی نیز همچنان باقی است و کشاورزان برای جلوگیری از خسارت احتمالی با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن شرایط جوی، می‌توانند محصولات خود را بیمه کنند.

“ابراهیمی آذر”تصریح کرد:پارسال حدود ۲۳ میلیارد ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات کشاورزی این شهرستان به بهره‌ برداران پرداخت شد.

به گزارش سایت خبری بالویز،بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیت های کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

در ایران پس از تصویب قانون بیمه محصولات کشاورزی درسال ۱۳۶۳ ، صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی، به عنوان وسیله ای برای دستیابی به هدفها و سیاست های بخش کشاورزی، فعالیت می کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۲/۰۶- ۰۹:۴۵:۱۰/ خبر ۳۲۰۸/ کد خبر ۱۵۵۶۹/ ج