در پی تلاش شبکه بهداشت مهاباد

نجات جان دو مادر باردار در مهاباد

با حضور به موقع تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان مهاباد و هلال احمر و همراهی اداراه راهداری مادر باردار به سلامت به بیمارستان رسید.

مهاباد/بالویز/رئیس مرکز بهداشت مهاباد،گفت:مادران بادار سردشتی و مهابادی با حضور به موقع تیم امداد و نجات و تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان مهاباد از خطر مرگ نجات یافتند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،سایت خبری بالویز”قاسم امینی” با اعلام این خبر اظهار داشت:طی هماهنگی ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با دفتر پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به علت برف و کولاک زیاد در مسیر جاده سردشت به مهاباد مادر باردار اعزامی به همراه ماما و پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت و با کمک آمبولانس هلال احمر مهاباد که در مسیر این جاده مستقر بود به بیمارستان مهاباد اعزام شد.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد افزود:با توجه به بارش برف سنگین و کولاک زیاد در مسیر جاده مهاباد به سردشت مادر باردار و تیم نجات جان مادر باردار به سلامت پس از پیمودن ۶۵ کیلومتر طی سه ساعت به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد رسید.

“قاسم امینی” تصریح کرد:این مادر باردار دارای مشکل افت میزان پلاکت خون بود که با مراقبت های درمانی  کادر این مرکز به سلامت به ارومیه اعزام شد.

وی همچنین ادامه داد:به دنبال تماس تلفنی خانواده مادر باردار با مامای مرکز بهداشت مبنی بر اعلام دردهای زایمانی مادر باردار پرخطر ۳۸ ساله ساکن در روستای گاپیس واقع در جاده منتهی مهاباد به ارومیه بلافاصله تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان مهاباد با همراهی رییس مرکز بهداشت،دو نفر ماما از مرکز بهداشت و  آمبولانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد و همراهی هلال احمر و اداره راهداری شهرستان مهاباد با وجود حجم بارشی و کولاک برف در مسیر جاده مهاباد به ارومیه تیم مراقب سلامت مسافت ۳۵ کیلومتر را در عرض ۲ ساعت پیموده و در طول مسیر با کمک روستاییان خودرو آمبولانس بیمارستان به منزل مادر باردار رسید و مادر باردار با انجام مراقبتهای درمانی شامل اندازه گیری فشار خون،سرم تراپی و معاینه مادر باردار با همراهی خودروهای امداد رسان در طی مدت ۲ ساعت به سلامت به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد رسید.
” قاسم امینی” رییس مرکز بهداشت مهاباد بیان داشت:این مادر باردار ۳۸ ساله در هفته چهلم حاملگی خود بسر می برد و فرزند سوم خود را حامله بود و جزو مادران باردار پرخطر به شمار می رفت که در صورت تاخیر حضور تیم سلامت می توانست جان مادر و جنین را با خطر مرگ مواجه سازد.خوشبختانه با حضور به موقع تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان مهاباد و هلال احمر و همراهی اداراه راهداری مادر باردار به سلامت به بیمارستان رسید هم اکنون حال مادر باردار مساعد می باشد.

وی افزود: از خانواده های مادران باردار تقاضا داریم که چند روز قبل از بارش برف با هماهنگی مرکز بهداشت در مکان هایی که توسط ستاد بحران شهرستان مهاباد برای مادران باردار آماده شده حضور یابند تا گرفتار برف و سرما نشده و سلامت این عزیزان به خطر نیافتد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۱/۰۱ – ۱۰:۲۵:۲۰/ خبر ۳۱۳۷/ کد خبر ۱۵۱۳۶/ ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)