توصیه و هشدار پلیس فتا

هشدار پلیس در خصوص پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی

پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک می‌باشد.

مهاباد/بالویز/رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی مهاباد،گفت:اخیرا مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز” کلاهبردارن داخل پیامک یک لینک جعلی قرار می دهند و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می کنند.

“سروان افشاریان”با اعلام این خبر اظهار داشت: از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می گیرند و تلفن همراه آنها عامل جرم می شود و از سیم کارت و تلفن همراه سوءاستفاده کرده و پیامک هایی را از جانب قربانی ارسال می کنند.

رئیس پلیس فتای مهاباد،تصریح کرد:پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک می‌باشد و جهت مشاهده ابلاغ‌الکترونیک‌قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.

این مقام نظامی یاد آور شد: پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم‌کارت شخصی ارسال نمی‌گردد، لینک eblagh.adliran.ir سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی است.

وی با بیان اینکه برای ایمن ماندن در فضای مجازی نیاز به رعایت نکات ایمنی است،گفت:رمزهای عبور خود را ترکیبی از حروف بزرگ،کوچک و اعداد انتخاب کرده و از باز کردن ایمیل‌های مشکوک از فرستنده ناشناس خودداری کنید.

او ادامه داد:قبل از هرگونه ثبت‌نام و یا پرداخت وجه از صحت آدرس اینترنتی و یا درگاه پرداخت، اطمینان حاصل کنید و تنظیمات مربوط به حریم شخصی حساب‌های کاربری خود را فعال و به صورت منظم کنترل نمایید.

رئیس پلیس فتا مهاباد،افزود:برای امنیت بیشتر از یک آنتی ویروس مطمئن و به‌روز استفاده کنید تا از اطلاعات و داده‌های شخصی شما در مقابل حملات سایبری محافظت شود.

به گزارش سایت خبری بالویز،کلاهبرداران با شیوه های مختلف و اپلیکشن های جعلی در صدد ورود به حریم شخصی حساب های کاربران هستند و برای جلوگیری از هر نوع ورود نیاز است که توصیه های پلیسی را مد نظر گرفته ،تا مانع ورود کلاهبردان به فضای شخصی شوند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۰/۱۸ – ۰۷:۴۲:۱۰ / خبر ۳۱۰۹/ کد خبر ۱۵۰۰۷ / ش