رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۹۸ برگ سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی صادر شد

شناسنامه دار کردن زمین‌های کشاورزی،موجب ایجاد ارزش افزوده و کاهش اختلافات ملکی می شود.

مهاباد/بالویز/رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۸ برگ سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی به مساحت ۱۳۰ هکتار در استان صادر شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی” اکبر کرامتی” افزود: ۱۵۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی نیز که دارای رفع تداخل و کاداستر شده بودند ، طی صورتجلسه ای برابر تفاهم نامه با سازمان ثبت اسناد به شرکت مشاور طرف قرار داد جهت صدور اسناد تحویل داده شده است .

“کرامتی” با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت کشاورزی با هماهنگی های صورت گرفته با ثبت اسناد و املاک  انجام می گیرد، تصریح کرد:همچنین ۵۰ هزار هکتار تا پایان سال جاری نیز در شرف تحویل به شرکت مشاور طرف قرار داد جهت صدور اسناد مالکیت است.

این مسئول خاطر نشان کرد:در راستای تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی تفاهم نامه ای فیمابین وزارت کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و ‌املاک کشور در مورخه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ منعقد گردیده که در این راستا نیز اشخاص متقاضی به ادارات ثبت اسناد شهرستانها در حال معرفی هستند .

وی اجرای پرشتاب این طرح را مستلزم حمایت‌ دستگاه های اجرایی ذیربط عنوان کرد و گفت:اجرای طرح کاداستر (شناسنامه دار کردن زمین‌های کشاورزی) موجب ایجاد ارزش افزوده و کاهش اختلافات ملکی می شود و این امر خود نیز کمکی در راستای  کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

وی تاکید کرد:اخیرا نیز بر اساس ارزيابي هاي انجام شده از سوي ستاد ارزیابی عملکرد سازمان امور اراضي كشور، مديريت امور اراضي استان آذربایجان‌غربی رتبه اول کشوری در زمینه شاخص تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی و رتبه دوم در شاخص واگذاری و نظارت بر اجرای طرح‌های مدیریت امور اراضی را در سال ۹۹ کسب کرده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۰/۰۷ -۱۰:۳۹:۵۰/ خبر ۳۰۸۷ / کد خبر ۱۴۹۰۶ / س