رئیس اداره آب و فاضلاب مهاباد:

انباشت زباله برج آبگیر مهاباد را از کار انداخت

در سرمای زیر صفر درجه غواصان آتش‌نشانی مهاباد مجبور شدند به نظافت و پاکسازی دریاچه سد اقدام کنند.

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره آب و فاضلاب مهاباد،اعلام کرد:زباله های ته نشین در دریاچه سد مهاباد موجب از کار انداختن برج آبگیر این شهرستان شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”محمد معروفی”اظهار داشت:انبوه زباله ها و انباشت آنها در دریاچه سد مهاباد موجب شد که سیستم تصفیه خانه مهاباد را برای چند روز مختل کند.

“محمد معروفی”با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته ظرفیت تولید آب از تصفیه خانه بیش از ۱ هزار لیتر در ثانیه بود و بیش از ۷۰۰ لیتر آب در ثانیه از برج آبگیر برداشت می شد،افزود:به دلیل کاهش سطح آب به اجبار از عمق پایین تری آب برداشت کردیم ولی متاسفانه با انبوهی از زباله های ته نشین شده روبه رو شدیم که امکان برداشت آب میسر نبوده و به ناچار برج آبگیر را خاموش کردیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب مهاباد،گفت:با خاموش شدن برج آبگیر، جهت تامین آب شرب شهری از سیستم تصفیه خانه قدیمی استفاده کردیم و به همین دلیل ۴ روز با مشکل تغییر رنگ و کدورت آب رو به رو شدیم و به الجبار در سرمای زیر صفر درجه غواصان آتش‌نشانی مهاباد مجبور شدند به نظافت و پاکسازی دریاچه سد اقدام کنند.

وی افزود: آلوده کردن سد مهاباد با زباله ضمن اینکه بازی با سلامت خود شهروندان است، می‌تواند به ایجاد بحران قطعی آب و کاهش عملکرد تصفیه‌خانه منجر شود.

به گزارش سایت خبری “بالویز”متاسفانه اطراف دریاچه سد مهاباد  این روزها به سطح آشغالی تبدیل شده و انبوه پسماندهای به جای مانده منظره زشتی از این جاذبه گردشگردی ساخته است.

در این وضعیت زباله ها به دریاچه سد راه یافته و علاوه بر مشکلات فراوانی برای سیستم جدید تصفیه خانه مهاباد ، تهدیدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان شده است. 

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۱۰/۰۴- ۱۰:۳۸:۱۲ / خبر ۳۰۸۱/ کد خبر ۱۴۸۸۳/ ش