مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی:

موزه باستان‌شناسی در پیرانشهر راه‌اندازی شود

راه‌اندازی موزه می توانند در جهت توسعه فضای گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد.

مهاباد/بالویز/مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت:با توجه به انجام کاوش‌های گسترده در حوزه سد کانی‌ سیب این پیرانشهر و کشف اشیای باارزش در این کاوش‌ ها،موزه باستان‌شناسی زاب در این شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز”جلیل جباری”در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر پیرانشهر اظهار کرد:راه‌اندازی این موزه در نشان دادن هویت تاریخی این منطقه نقش مهمی دارد و شهرداری و شورای شهر هم در راه‌اندازی این موزه می توانند در جهت توسعه فضای گردشگری و احداث چنین مکان هایی کمک کنند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم تبلیغات و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری پیرانشهر افزود:علاوه بر تبلیغات باید برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، تفریحی، گردشگری و جشنواره‌های تخصصی در این شهرستان برنامه‌ریزی صورت گیرد.

او عنوان کرد:حمایت از سرمایه‌گذاری در این شهرستان، توجه به آراستگی و منظر شهری برای جذب گردشگر با جمع‌آوری مشاغل کاذب و سد معبر از سطح شهر نیز از دیگر اقدامات برای رونق گردشگری در پیرانشهر هستند.

“جباری” با تشکر از حضور مستمر فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی پیرانشهر در نمایشگاه‌های ملی و استانی از فعالان گردشگری این شهرستان برای حضور در جشنواره ملی گردشگری در تهران دعوت کرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۹/۲۲ -۱۰:۱۸:۲۴ / خبر ۳۰۵۶ / کد خبر ۱۴۷۶۹ / د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)