مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب:

سالانه بیش از ۶ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان میاندوآب تولید می شود

طی مصوبه دولت سیزدهم بازرسی و نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی (محصولات غذایی) به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت:سالیانه ۶۷۰۰ تن گوشت مرغ و ۸۸۶ تن تخم مرغ در شهرستان میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز” علی دیانتی” اظهار کرد:طی مصوبه دولت سیزدهم بازرسی و نظارت بر تامین و توزیع کالاهای اساسی (محصولات غذایی) به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که قبلاً توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام می گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب،افزود:واگذاری این مسئولیت، افزایش نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی مردم و تنظیم بازار محصولات غذایی را در پی خواهد داشت و در همین راستا قرارگاه امنیت غذایی در جهاد کشاورزی مستقر شده است.

“دیانتی”خاطر نشان کرد:این شهرستان دارای ۴۹ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون قطعه در سال،۴ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۱۴۷ هزار قطعه و یک واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه است.

وی اذعان داشت:وجود زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه با ظرفیت سالانه ۲۲۵۰۰ قطعه،کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار،کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال و پرورش مرغ مادر گوشتی یکی از پتانسیل های خوب شهرستان در راستای تولید و توزیع گوشت مرغ می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب،اضافه کرد:روزانه تقریباً حدود ۱۴ تن از کشتارگاه صنعتي طیور سیمین بال میاندوآب با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی گوشت گرم مرغ استحصال و به بازار عرضه می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۹/۱۶ – ۱۱:۰۵:۴۵/ خبر ۳۰۴۴/ کد خبر ۱۴۷۱۱/ س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)