رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد:

۶تن فرآورده خام دامی فاسد در مهاباد معدوم شد

27 نوبت بازرسی نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، و اتاق اصناف صورت گرفت.

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،گفت:طی ماه گذشته ۵ تن و ۹۵۹ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ۲۲۳ نوبت بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، کشتارگاه طیور و کشتارگاه دام ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

به گزارش سرویس سلامت ،پایگاه خبری بالویز”عباس آغاز” اظهار کرد:از این مقدار گوشت فاسد ۵ تن و ۶۵۴ کیلوگرم در کشتارگاه طیور، ۲۰۰ کیلوگرم در کشتارگاه دام و ۱۰۵ کیلوگرم در مراکز عرضه از جمله قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ و غذاخوری‌، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی ضبط و معدوم شده است.

وی اذعان کرد: در این مدت ۲۷ نوبت بازرسی نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، و اتاق اصناف صورت گرفت که ۱۲ مورد جریمه و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

“آغاز” خاطرنشان کرد:هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۹/۱۰ -۱۱:۳۳:۵۱ / خبر ۳۰۳۲ / کد خبر ۱۴۶۵۸/ چ