رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت:

۵۵ درصد موقوفات سردشت افزایش یافت

۱۳ وقف جدید به ارزش کلی ۵۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات اداره این شهرستان به ثبت رسیده است.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت،گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”رحمان شمسی “با اعلام این خبر افزود:در سال جاری ،به همت والای خیران نیک اندیش ۱۳ وقف جدید به ارزش کلی ۵۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سامانه موقوفات اداره این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت ،اظهار داشت:این موقوفات شامل هشت باب ساختمان مسکونی با زیربناهای مختلف از ۹۰ متر مربع تا ۵۸۵ متر مربع و ۲ قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع به همراه یک اصله درخت گردو مثمر، ۲ قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰ و ۲۳۲ متر مربع و یک باغ انگور به مساحت ۲ هزار متر مربع است.

وی تصریح کرد:علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان وقف با مقاصد و نیات در حوزه های مختلف همچون وقف شهدای معظم، قرآن کریم، اشتغالزایی ، بهداشت و درمان ، ورزش و آموزش نیز نیاز است.

“رحمان شمسی”ادامه داد:امسال در این جهت ۳۰ سند تک برگی با هزینه ۱۵۰ میلیون ریال اخذ شده که بیشتر مربوط به موقوفات مسکونی و اراضی کشاورزی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۹/۰۸ -۱۱:۰۵:۱۲ / خبر ۳۰۲۸ / کد خبر ۱۴۶۴۲ / د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)