رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت:

موردی از آنفولانزا فوق حاد پرندگان در سردشت مشاهده نشده است

این زیستگاهها به دلیل امنیت و شرایطی زیستی استراحتگاه و مامن مناسبی برای پرندگان است.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت،گفت:هر ساله با مهاجرت پرندگان مهاجر بين کشورهاي مختلف طغيان هاي آنفلوانزاي فوق حاد در کشورهايي که اين پرندگان به آنها مهاجرت مي کنند مشاهده مي شود.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”خالد بایزیدی” با اعلام این خبر اظهار داشت:تا این لحظه در سال جاری موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در زیستگاه‌های آبی سردشت مشاهده نشده است.

” بایزیدی” افزود:تیم‌های گشت و بازرسی مشترک حفاظت محیط زیست و دامپزشکی سردشت وضعیت پرندگان در زیستگاه‌های آبی مهم و حساس را از نظر سلامت رفتاری و زیستی به صورت مستمر رصد و پایش می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت،خاطرنشان کرد:در بررسی و پایش های انجام گرفته،در سالجاری هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییرات مشکوک رفتاری در زیستگاه‌های شهرستان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به زیستگاه‌های آبی مهم سردشت از جمله سد کولسه،رودخانه زاب و سد ورگیل،گفت:این زیستگاهها به دلیل امنیت و شرایطی زیستی مناسبی که برای پرندگان دارند ، استراحتگاه و مامن مناسبی برای انواع پرندگان بوده که در چند سال اخیر پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر بوده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۲۹-۰۷:۴۸:۱۰/ خبر ۳۰۱۳/ کد خبر ۱۴۵۷۵/ ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)