مدیر جهاد کشاورزی نقده:

۱۶هزار اصله نهال پسته در اراضی کشاورزی نقده کشت شد

با هدف حمایت از احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی کشت ،سطح کشت پسته در باغات شهرستان ۱۳۰ درصد افزایش دارد .

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت:با توجه به کم شدن نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی،بسیاری از کشاورزان نقده ای با تغییر الگوی کشت،به تولید محصولات کم آب بر از جمله پسته روی آورده اند.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”کریم ابراهیم‌ زاده”اظهارداشت:به منظور کمک به روند احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب،یکی از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت و جهت دادن کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر همچون کلزا،گندم،جو و به خصوص کشت پسته است.
“ابراهیم زاده” با اشاره به کاشت بیش از ۱۶ هزار اصله نهال پسته در مزارع شهرستان نقده،تصریح کرد:سطح زیر کشت این محصول در باغات شهرستان نقده ۷ هکتار بوده که امسال به ۱۷ هکتار افزایش یافته و به زودی این مقدار به ۲۰ هکتار افزایش خواهد یافت .
مدیر جهاد کشاورزی نقده با اشاره به مقاوم بودن این محصول در سرمای زمستان و در تابستان های گرم ۴۰درجه ای،افزود:ارقام کاشته شده کله قوچی و اکبری است،که نسبت به سایر درختان برای کشت در خاک های نسبتا شور مناسب است و از نیاز آبی کم  و بهره وری اقتصادی بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: امسال در شهرستان نقده از سطح ۲ هزار و ۵۰ متر مربع باغ پسته،نزدیک به ۲ تن پسته تر برداشت شده است .
وی اضافه کرد:با هدف حمایت از احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی کشت ،سطح کشت پسته در باغات شهرستان ۱۳۰ درصد افزایش دارد .
مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۲۴ -۱۱:۴۵:۲۰ / خبر ۳۰۰۴/ کد خبر ۱۴۴۹۹/ د