پیام روز فرهنگ عمومی:

فرهنگ عمومی،فرصتی مناسب برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه

فرهنگ عمومی دارای دو جهت «عینی» و «اعتباری» است.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد و امام جمعه این شهرستان ،به مناسبت ۱۴آبان ماه روز فرهنگ عمومی پیامی منتشر کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز متن پیام به شرح زیر است:

“فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه است” مقام معظم رهبری

باسمه تعالی

چهاردهم آبانماه به عنوان روز “فرهنگ عمومی”، فرصتی مناسب برای بازخوانی پرونده فرهنگ عمومی جامعه و رسالتی است که از این بابت به عهده مسوولین قرار گرفته است؛ امید است تا از این طریق بتوانیم در تلاشی هماهنگ و هدفمند برای ارتقاء فرهنگ عمومی گامی برداشته و آنچه در توان داریم خالصانه نثار کنیم .

فرهنگ عمومی دارای دو جهت «عینی» و «اعتباری» است که می‌‌‌‏بایست هر دو را مدنظر داشت. هیچ کس بهتر از مقام معظم رهبری، آیت‌‌‌‏الله خامنه‌‌‌‏ای، این دو بعد فرهنگ عمومی را تبیین نكرده‌‌‌‏اند.

از نظر ایشان فرهنگ عمومی دو بخش دارد: یک بخش آن ظاهری و بارز مثل: شکل لباس و شکل معماری است که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‌شناسی، وجدان کاری، مهمان دوستی و احترام به بزرگترهاست.

* فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر می‌باشد و عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‌‏شود.

بدین وسیله چهاردهم آبان ماه «روز فرهنگ عمومی» را به کلیه شهروندان محترم و فرهنگ دوست بویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان تبریک عرض می نماید.

دکتر عبدالسلام امامی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان

سیامند جوان بخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهاباد

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۱۵ – ۰۷:۴۸:۱۰/ خبر ۲۹۸۵ / کد خبر ۱۴۴۲۹ / ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)