معاونت استاندار و فرماندار ویژه مهاباد:

احداث سیل گاه در منطقه موکریان مهاباد ضروری است

در این حادثه بر اثر آخرین برآوردهای انجام شده ۷۵ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده و به بیش از ۳۰ دستگاه خودرو نیز خسارت وارد شده است.

مهاباد/بالویز/ معاونت استاندار و فرماندار ویژه مهاباد،گفت:شرایط توپوگرافی منطقه مکریان مهاباد به گونه‌ای می باشد که نیازمند احداث سیل‌گاه است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز،عارف خدرلو “در جلسه مدیریت بحران مهاباد که در سالن جلسات فرمانداری در دیدار با مدیر کل مدیریت بحران استان برگزار شد،اظهار داشت:با توجه به اهمیت موضوع و مطالعات بیشتر برای تثبیت بستر این منطقه در صورت نیاز از محل اعتبارات مدیریت بحران استان نیز اعتباراتی برای این منظور درخواست خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد،افزود:در این حادثه بر اثر آخرین برآوردهای انجام شده ۷۵ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده و به بیش از ۳۰ دستگاه خودرو نیز خسارت وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‎‌غربی، ساخت‌وساز در بستر مسیل‌ها را مهمترین دلیل بروز سیلاب دیروز در مهاباد عنوان کرد و ایجاد سیل‌بند در بالادست را ضروری دانست.

“امیر عباس جعفری”در این جلسه بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم از جمله جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها و ساماندهی بناهای ساخته شده در محدوده آنها احداث می توان جلوی تکرار این حوادث را گرفت.

“جعفری” با بیان اینکه امکان تکرار این حادثه در مهاباد به ویژه در منطقه “مکریان” وجود دارد، افزود: نیاز است تا مطالعات لازم صورت گرفته و اقدامات لازم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه کانال‌های انتقال آب به صورت کاملا حساب شده احداث شود.

وی با اشاره به لزوم برآورد خسارات این حادثه تصریح کرد: باید کارگروهی با عضویت دادستان و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این شهرستان تشکیل شود تا میزان خسارت‌ها برآورد و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در مسیر سیل احداث شده است شناسایی شود.

مهاباد/بالویز/ ۱۴۰۰/۰۸/۱۴ – ۰۸:۰۰:۰۸ / خبر ۲۹۸۴ / کد خبر ۱۴۴۲۳ / ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)