رئیس شبکه دامپزشکی اشنویه:

بیش از ۵۰۰کیلو گرم فرآورده خام دامی در اشنویه معدوم شد

شهروندان همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی اشنویه،گفت:در نیمه نخست سال جاری کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف ضبط و معدوم سازی شده است.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”علیپور”با اعلام این خبر بیان داشت:در شش ماهه سال جاری ۱هزار و ۴۰۰مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده های دامی انجام شد.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه؛اظهارکرد:از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان صورت گرفته است.

“علیپور” افزود: طی بازرسی‌های صورت گرفته به صورت مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان ، ۵۲۰ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف ضبط و معدوم سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ مورد بازرسی نیز از کارخانه‌های خوراک دام و طیور و ۱۴۰ مورد بازرسی از داروخانه و درمانگاه‌های دامپزشکی در سطح شهرستان انجام گرفته است که تخلفات صورت گرفته بررسی و ثبت شد.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه در خصوص کشتار غیرمجاز دام در سطح روستاهای شهرستان افزود: جهت مقابله با این اقدام به دلایل تخلفات بهداشتی، بیش از ۱۰ بار سرکشی از تمامی روستاها انجام شده و سه پرونده به دادگاه ارجاع داده شده است.

“علیپور” تصریح کرد:در طول همین مدت ۹ مورد کلاس آموزشی و ترویجی بیماری های مشترک انسان و دام نیز در سطح روستاها و برخی از ادارات برگزار شده است .

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۱۲ -۱۲:۰۵:۱۰ / خبر ۲۹۸۰/ کد خبر ۱۴۳۸۸/ چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)