رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ استان:

مصرف گاز در آذربایجان غربی ۱۸ درصد افزایش یافت

سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۴۴۴ هزار مترمکعب گاز در استان به مصرف شد

مهاباد/بالویز/رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ استان اعلام کرد:در نیمه نخست سال جاری مصرف مشترکان گاز در استان ۱۸درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”علی محمودی”با اعلام این خبر اظهار داشت: مصرف گاز در استان طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ آذربایجان‌غربی،اظهار کرد: طی نیمه نخست سال‌جاری در مجموع ۲ میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۹۹۸ هزار مترمکعب گاز در استان به مصرف رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون مترمکعب بیشتر بود.

وی بیشترین میزان مصرف گاز در بهار امسال را مربوط به نیروگاه‌ها و سپس بخش خانگی و تجاری دانست و افزود: ۴۵ درصد از کل مصرف گاز نیمه اول سال را نیروگاه‌ها استفاده کردند و ۲۷ درصد آن نیز مربوط به بخش خانگی و تجاری بوده است.

به گفته رئیس واحد اندازه گیری و توزیع شرکت گاز‌ آذربایجان‌غربی، بخش صنایع ۱۷ درصد و CNG ‌ها نیز ۱۰ درصد مصرف شش ماه نخست سال جاری را داشته‌اند.

“محمودی” در ادامه با اعلام اینکه سال گذشته در مجموع ۶ میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۴۴۴ هزار مترمکعب گاز در استان به مصرف رسید، افزود:از این میزان ۵۶ درصد را بخش خانگی و تجاری و ۲۲ درصد در بخش نیروگاه‌ها مصرف کردند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۱۲-۰۷:۳۸:۱۱ / خبر ۲۹۷۹ / کد خبر ۱۴۳۸۵ / چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)