در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور:

کسب مدال طلا توسط نابغه سندروم داون مهاباد

شاهو محمدی، رکوردار شنای استقامتی سندروم داون در ایران و جهان است که توانست در آذرماه 1397 در مدت زمان یک ساعت 2483 متر شنا کند و این رکورد برای خود ثبت کند.

مهاباد/بالویز/در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور نابعه سندروم داونی مهاباد مدال‌های طلا این رشته ازآن خود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری بالویز”ریس اداره ورزش و جوانان مهاباد” با اعلام این خبر بیان داشت:شاهو محمدی نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور مدال طلا را بر گردن آویخت.

“قرنی مصطفی پور”اظهار داشت:محمدی که به عنوان تنها نماینده استان آذربایجان غربی در مسابقات قایقرانی پاراکانو کشور که روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه در دریاچه آزادی تهران برگزار شد با گرفتن دو مدال خوش رنگ طلا به کار خود پایین داد.

“مصطفی پور” تصریح کرد: این ورزشکار مهابادی در مسابقات قایقرانی در کلاس Mk1 با مسافت ۲۰۰ متر توانست در جایگاه اول قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: محمدی در کلاسMTkL1  نیز با طی کردن مسافت ۲۰۰ متری به طلای دوم دست یافت.

در این مراسم از شاهو محمدی به عنوان اولین قایفران سندروم داون در دنیا که با قایق  تعادلی قایقرانی میکند نام برده شد و مورد تشویق  شرکت کنندگان قرار گرفت.

شاهو محمدی داری ۱۵ سال سن، اولین فرد مبتال به سندروم داون در جهان است که میتواند در آبهای آزاد شنا کند.

شاهو از سن ۶ سالگی شنا را به طور حرفه ای شروع کرده و اکنون در دو مادۀ کرال سینه و پروانه فعالیت میکند.

شاهو  در شهریور ۱۳۹۷ در مسابقات آبهای آزاد در استان آذربایجانغربی و مریوان همراه با دیگر شناگران عادی مسافت بیش از ۳ کیلومتر را طی کرد.

  او تواسته ۲ بار در مسابقات المپیک ویژه ایران در سالهای ۱۳۹۴ و ۹۵ مقام اول را کسب کند.

شاهو که عضو کمیته‌ی المپیک ویژۀ کم توان ذهنی ایران است در مسابقات ۲۰۱۸ المپیک ویژه‌ی منطقه خاورمیانه در ابوذبی به عنوان رزرو انتخاب شده بود.

علاوه بر شنا شاهو اولین فرد مبتال به سندروم داون در ایران و جهان شناخته می‌شود که می‌تواند با قایق حرفهای «کایاک» قایقرانی کند.

همچنین شاهو محمدی، رکوردار شنای استقامتی سندروم داون در ایران و جهان است که توانست در آذرماه ۱۳۹۷ در مدت زمان یک ساعت ۲ هزارو ۴۸۳ متر شنا کند و این رکورد برای خود ثبت کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۱۱ – ۱۳:۱۰:۴۵ / خبر ۲۹۷۸/ کد خبر ۱۴۳۸۲/ س