مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی:

مهابادی ها بیش از ۷میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵۴ میلیارد تومان زکات پرداختی توسط مردم مومن آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد رشد داشته است.

مهاباد/بالویز/مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی،گفت:در نیمه نخست سال جاری مهاباد با پرداخت ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان دومین شهر استان در خصوص پرداخت زکات بوده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”عزیز سهندی”با اعلام این خبر اظهار داشت:در ۶ ماهه نخست سال جاری ارومیه با ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، مهاباد با ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان و میاندوآب با ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات پرداختی در استان پیشرو بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی،افزود:در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵۴ میلیارد تومان زکات پرداختی توسط مردم مومن آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:از این میزان زکات ثبت شده، ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان زکات واجب، ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفارات و ۲۱ میلیارد تومان نیز به صورت زکات مستحب پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی عنوان کرد”: هم‌اکنون از ۲ هزار روستای دارای ظرفیت در استان، یک‌هزار و ۴۵۰ روستا دارای شورای زکات روستایی بوده و باید برای سایر روستاهای فاقد شورای زکات نیز اقدام شود.

سهندی اظهار کرد:۸۱ درصد از زکات جمع‌آوری شده در امور فقرا و نیازمندان و ۱۹ درصد نیز در راستای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۰۴ -۱۱:۱۰:۴۵ / خبر ۲۹۶۴ / کد خبر ۱۴۳۳۱ / س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)