سردرد های میگرنی

طبق اعلام بنیاد میگرن آمریکا، بیش از ۱۲ درصد جمعیت جهان مبتلا به میگرن هستند که برای برخی از این افراد، این بیماری از نوع مزمن آن است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز میگرن به سردردهای ضربان داری گفته می‌شود که در یک طرف سر حس می‌شود. فعالیت جسمانی این درد را بدتر می‌کند […]

طبق اعلام بنیاد میگرن آمریکا، بیش از ۱۲ درصد جمعیت جهان مبتلا به میگرن هستند که برای برخی از این افراد، این بیماری از نوع مزمن آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بالویز میگرن به سردردهای ضربان داری گفته می‌شود که در یک طرف سر حس می‌شود. فعالیت جسمانی این درد را بدتر می‌کند و نشانه‌های ظهور آن در اشخاص مختلف و از هر حمله به حمله‌ای دیگر متفاوت است.
میگرن در زنان دو تا چهار برابر مردان شایع است و در زنان جوان و میانسال به علت فعالیت‌های شدید هورمونی بیشتر دیده می‌شود.
میگرن مزمن زمانی روی می‌دهد که فرد ۱۵ بار یا بیشتر در ماه دچار این نوع سردردها شود.
میگرن به معنی «نیمه سر» است و می‌توان گفت سردردهای نیمه سر نام «میگرن» به خودشان می‌گیرند که در ۶۰ درصد موارد در نیمه سر اتفاق می‌افتد و در ۴۰ درصد موارد ممکن است کل سر را درگیر کند.
از ویژگی‌های میگرن این است که مانع انجام فعالیت‌های روزانه فرد می‌شود.
دکتر بهناز صدیقی اظهار می کند :حداقل طول درمان میگرن شش تا ۹ ماه است که حتما باید پیگیری شود و میزان پاسخگویی به پیشگیری حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است.
وی افزود :قرار گرفتن در نور شدید و آفتاب، در معرض بو و عطرهای مختلف بودن، استنشاق دود سیگار و … می‌تواند در شدت گرفتن سردرد میگرنی موثر باشد.
مصرف غذاهای چرب، غذاهای تند و تیز و ادویه دار، لبنیات پرچرب، فست فودها و شیرینی‌ها در تشدید سردرد میگرنی موثر است.
به گفته وی کمبود آب هم در تشدید میگرن اثرگذار است و مصرف آب کمک می کند سردرد بهتر شود
صدیقی با بیان اینکه داروهای اختصاصی وجود دارد که با تجویز پزشک اگر در همان نیم ساعت اول استفاده شود، حمله بیماری رفع می‌شود، اظهارکرد: خود درمانی و مصرف زیاد داروها در درمان میگرن به هیچ عنوان مجاز نیست برای اینکه داروهایی که در میگرن استفاده می‌شود ممکن است عوارض خاص داشته باشند. میگرن را می‌توان مدیریت ،پیشگیری و با آن زندگی کرد
پایگاه تحلیلی خبری بالویز /رصد خبرهای ایران و جهان و منطقه /