کارشناس آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی مهاباد:

کودکان ۳تا۶ ساله مهابادی به مراکز سنجش بینایی مراجعه کنند

اگر اقدامات درمانی برای کودکان مبتلا به تنبلی چشم به موقع انجام گیرد از مشکلات بینایی آن‌ها پیشگیری می‌شود.

مهاباد/بالویز/طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“کارشناس آسیب های اجتماعی” اداره بهزیستی مهاباد،گفت:خانوادهایی که فرزندان آنها دارای سن ۳الی۶سالگی هستند می توانند با مراجعه به پایگاه های تست بینایی چشم اقدام کنند.

“میهن افسری راد”با اعلام این خبر افزود:تنبلی چشم اگر چه در ظاهر مشخص نیست، اما لازم است برای پیشگیری از این بیماری کودکان به طور مداوم معاینه شوند تا از بروز آن جلوگیری شود.

این کارشناس اظهار داشت:طرح ملی غربالگری بینایی در سراسر کشور اجرا می‌شود تا از این طریق به ارتقای سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند.

کارشناس آسیب های اجتماعی،ادامه داد: اگر اقدامات درمانی برای کودکان مبتلا به تنبلی چشم به موقع انجام گیرد از مشکلات بینایی آن‌ها پیشگیری می‌شود.

افسری راد با بیان اینکه در این طرح ۱۵ هزار کودک مشمول غربالگری می‌شوند،افزود: یک پایگاه ثابت واقع در بلوار شهریکندی روبروی ترمینال قدیم به وسیله دستگاه دیجیتال و مابقی با استفاده از جدول تست بینایی کودکان را انجام خواهد داد.

“مهین افسری راد”گفت:هزینه معاینه کودکان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمند رایگان است.

وی به اشاره به اینکه این طرح به مدت سه ماه ادامه دارد، تصریح کرد:والدین برای مشارکت در این طرح با در دست داشتن اصل شناسنامه کودک خود به پایگاه‌های اجرای این طرح مراجعه کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۲۶- ۱۰:۵۵:۴۱ / خبر ۲۹۴۸/کد خبر ۱۴۲۶۴/  د