مدیر مسئول

اهداء خون،اهداء زندگی

هر سه ثانیه، یک بیمار، به خون یا فرآورده های آن نیاز پیدا می کند. از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی به خون نیاز پیدا می کند.

مهاباد/بالویز/چرخه زندگی همیشه بر یک مدار نمی چرخد،آنچه می تواند رضایت بشری به خود جلب کند ،رضایت هم نوع خود و کمک به آنانی که به زندگی مجدد نیازمندند.

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز،اهداء خون به بیماران نیازمند یکی از حسنات به شمار می رود که علاوه بر باقیات و صالحات ،نجات یک انسان را به دنبال دارد.
بیماران زیادی بر تخت های بیمارستان نیازمند جان تازه ای هستند که با اهداء خون می توان به آنها جان در جسم و کالبد آنها دمید و این ایثار را هر انسانی می تواند برای هم نوع خود به ارمغان بیاورد.
بیماران مبتلا به تالاسمی،حادثه دیده گان تصادفات، برخی از مادرانی که در حال زایمان هستند،افرادی که عمل جراحی می شوند،نیازمند اهداء خون هستند.
نهضت اهداء خون در جامعه ایرانی برکسی پوشیده نیست و این یکی از فرهنگهای زیبای ایران اسلامی است،کمک به هم نوع خود در این مطلب زیبا بیان شده است،آنچه بر خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنها را جزیی از خود بدان.
هیچ عملی ارزشمندتر از نجات جان یک انسان نیست که بخش مهمی از آن با اهدای خون محقق می‌شود و چه بسا کسانی هستند که اهداء خون یکی از واجبات آنها شده است و این افراد درس ایثار و از خودگذشتی به ارمغان دارند.
هر سه ثانیه، یک بیمار، به خون یا فرآورده های آن نیاز پیدا می کند. از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی به خون نیاز پیدا می کند.
خونی که امروز اهدا می کنید، ممکن است فردا به مصرف یکی از دوستان یا اعضای خانواده خودتان برسد.
هر فرد سالم، می تواند یک اهداکننده خون سالم باشد و شما با اهدای خون خود به همنوعانتان، زکات سلامتی خود را اداء می کنید.
پس در حفظ سلامتی خود بکوشید و فراموش نکنید که همیشه چشمان یک بیمار نیازمند به خون، منتظر شماست.
مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۲۶-۰۷:۳۸:۴۵/ خبر ۲۹۴۷/کدخبر۱۴۲۶۰/د