مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی:

با رها سازی آب سد مهاباد،تالاب کانی برازان جان تازه گرفت

رهاسازی ۲.۵ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به تالاب کانی برازان موجب احیاء این تالاب شد.

مهاباد/بالویز/مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی،گفت:با رها سازی آب سد مهاباد جهت احیاء تالاب کانی برازان،این تالاب با ورود آب جان تازه گرفت.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“یاسر رهبر دین”با اعلام این خبر افزود:با رهاسازی آب از سد مهاباد تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد احیا شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ،اظهار داشت: با رهاسازی ۲.۵ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به تالاب کانی برازان این شهر، این تالاب جانی تازه گرفت و از خطر خشک شدن رهایی یافت.

“یاسر رهبردین”با اشاره به روند احیای این تالاب ،عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز پرندگان به این تالاب مهاجرت می‌کنند، کمبود آب در کانی ‌برازان سبب نگرانی مردم شده بود.

“رهبردین” گفت:برنامه ‌ریزی شده که با حفظ آب آشامیدنی مهاباد مقدار یک تا سه میلیون مترمکعب آب به این تالاب رها سازی شود که براساس برنامه ۲٫۵ میلیون مترمکعب آب به این تالاب انتقال یافت.

تالاب بین‌المللی کانی ‌برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار در۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۲۳-۱۳:۳۰:۴۵ / خبر ۲۹۴۱ / کد خبر ۱۴۲۳۰ / ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)