رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان:

۷۰۰هزار نفر در آذربایجان غربی هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

تا ۱۹ مهرماه جاری، میزان واکسیناسیون در آذربایجان غربی به ۷۵ درصد رسیده که ارومیه با ۸۴.۴ درصد، تکاب با ۷۷.۱ درصد و خوی با ۷۶.۹ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته اند.

مهاباد/بالویز/رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی،گفت:تاکنون ۷۰۰ هزار نفر در استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که درصدد افزایش این رقم طی روزهای پایانی مهرماه جاری هستیم.

به گزارش سرویس سلامت، پایگاه خبری بالویز“جواد آقا زاده با اعلام این خبر افزود: علاوه بر آن، یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر هم فقط دُز اول را دریافت کرده و منتظر زمان نوبت دوم تزریق واکسن هستند.

وی اضافه کرد: با احتساب این آمار شامل یک میلیون و ۸۶۶ هزار دُز اول و ۷۰۰ هزار دُز دوم، کل واکسیناسیون صورت گرفته به ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار دز رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموع این دُزهای تزریقی، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز مربوط به واکسن سینوفارم، ۲۲۵ هزار دُز مربوط به آسترازنکا و ۱۰۵ هزار دُز نیز مربوط به واکسن برکت بوده است.

“آقازاده” گفت: تا ۱۹ مهرماه جاری، میزان واکسیناسیون در آذربایجان غربی به ۷۵ درصد رسیده که ارومیه با ۸۴.۴ درصد، تکاب با ۷۷.۱ درصد و خوی با ۷۶.۹ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته اند.

وی افزود: سردشت با ۵۹.۶ درصد، پیرانشهر با ۶۲ درصد و چالدران با ۶۳.۵ درصد نیز کمترین میزان واکسیناسیون را داشته اند.

تاکنون بیش از ۶۷ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که سهم آذربایجان غربی ۳.۸ درصد است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۲۱ – ۱۶:۰۵:۱۰ / خبر ۲۹۳۷/ کد خبر ۱۴۲۱۴ / چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)