رئیس دادگستری مهاباد:

احیاء حقوق عامه باید فعال شود

اگر مدیری در انجام وظایف خود کوتاهی کرده باشد، قابل تعقیب است و مورد سوال قرار می‌گیرد.

مهاباد/بالویز/رئیس دادگستری مهاباد،گفت:یکی از وظایف اصلی قوه‌قضائیه احیای حقوق عامه است،این قوه با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی باشد، مقابله می کند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“جواد بنایی”با اعلام این خبر افزود:گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و نظارت در رأس برنامه‌ها قرار دارد، این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه‌ قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.

رئیس دادگستری مهاباد،با اشاره به اینکه هر مسئولی در هر رده‌ای که باشد باید نسبت به مسئولیت پاسخگو باشد،اظهار داشت:اگر مدیری در انجام وظایف خود کوتاهی کرده باشد، قابل تعقیب است و مورد سوال قرار می‌گیرد.

“بنایی”ادامه داد:ترک فعل ها خسارت های عمده ای را به مردم و کشور وارد می کند و عده ای با ترک فعل پاسحگوی نیاز مردم نیستند.

رئیس دادگستری مهاباد،عنوان کرد:کوتاهی مسوول یک ارگان را نمی توان به عنوان سهل انگاری دانست،زیرا وی به عنوان یک امانت دار در این حوزه مشغول به انجام وظیفه بوده است که نتوانسته است رسالت خود همانا امانت داری است به انجام برساند.

“جواد بنایی”گفت: وقتی حقوق مردم (عامه) در میان باشد،هیچ نوع اغماض و کوتاهی جایز نیست و ما باید پاسخگو باشیم.

رئیس دادگستری مهاباد،افزود:جلب رضایت مردم نشان از فراهم کردن حقوق مردم است.

وی در پایان اعلام کرد: موضوع حقوق عامه، اجرای دقیق مفاد دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه است که در صورت عدم اجرا یا نقض حقوق عامه یا قریب‌الوقوع بودن نقض آن نسبت به تذکر یا اخطار به دستگاه اجرایی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و صدور دستور توقف اقدامات و نهایتاً تعقیب کیفری متهمین پرداخت.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۲۰ – ۰۷:۴۵:۲۵ / خبر ۲۹۳۴/کد خبر ۱۴۱۸۷/ س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)