رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت مهاباد:

اصناف ارائه دهنده خدمات به افراد بدون ماسک در مهاباد پلمپ می شوند

زدن ماسک یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت مهاباد،گفت:ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در اصناف مهاباد ممنوع است و با واحد صنفی برخورد می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“رضا جهین” با اعلام این خبر افزود:کرونا بیماری خطرناک و پیچیده‌ای است که هر نوع  سهل‌انگاری، می تواند بیشترین خسارت‌های جانی را به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره صنعت،معدن،تجارت مهاباد،اظهار داشت:تمامی واحد های صنفی مهاباد باید از ارائه خدمات به افرادی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و افرادی نسبت به زدن ماسک بی توجه هستند،خوداری کنند.

“جهین” با اشاره به اینکه  ابتلا به ویروس کرونا تهدیدی جدی به شمار می‌رود،تصریح کرد:واحدهایی که نسبت به اطلاعیه صادره مرتکب تخلف شوند بدون اخطار قبلی واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.

وی ادامه داد:ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در واحد‌های صنفی اعم از پاساژها، بازارچه‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده ارائه هر نوع خدمات به اینگونه افراد واحد مذکور بدون اخطار قبلی پلمب می‌شوند.

“جهین” افزود: این تصمیم با توجه به وضعیت قرمز، افزایش آمار بستری کرونایی در سطح این شهرستان و برگزاری جلسه اضطراری ستاد کرونا گرفته شده و افرادی که مرتکب این تخلف شوند، علاوه بر پلمب جریمه می‌شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین به واحد‌های صنفی اعم از رستوران ها و غذاخوری‌های سطح این شهرستان و حومه ابلاغ می‌شود خدمات تنها به صورت بیرون بر بوده و ارائه خدمات به صورت حضوری و داخل واحد صنفی ممنوع است و در صورت مشاهده واحد مذکور پلمب خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مجتمع‌های تجاری، پاساژ‌ها و مراکز سرپوشیده از ورود افراد بدون ماسک به داخل پاساژ‌ها و مجتمع‌ها جلوگیری کرده و در صورت مشاهده حضور این افراد در این مکان‌ها بدون اخطار قبلی پلمب می‌شوند.

رئیس اداره صمت مهاباد بیان کرد: اگر اصول بهداشتی رعایت نشوند، شهرستان گرفتار موج بعدی بیماری کرونا ویروس با نوع جهش یافته آن خواهد شد.

جهین اذعان کرد: با اینکه زدن ماسک یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، اما متاسفانه برخی از شهروندان مقید به زدن ماسک نیستند که یکی از راه‌های برخورد با این افراد، ارائه نکردن خدمات به آن‌ها است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۱۶-۰۷:۰۵:۲۵ / خبر ۲۹۲۶/ کد خبر ۱۴۱۵۲/ ج