رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد:

۱۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در مهاباد جمع آوری شد

با افرادی که نسبت به عرضه مرغ زنده خارج از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی اقدام می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،گفت:به منظور حفظ سلامت شهروندان در برابر شیوع بیماری‌های مشترک امسال ۱۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در این شهر جمع آوری و برخورد قانونی شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز“عباس آغاز”با اعلام این خبر افزود:در راستای حفظ بهداشت سلامت فردی و جامعه و جلوگیری از عرضه مرغ زنده خارج از نظارت‌های دامپزشکی، ۱۰ واحد عرضه‌کننده مرغ زنده در سطح شهر مهابادجمع آوری شد.

“عباس آغاز”اظهار داشت:با افرادی که نسبت به عرضه مرغ زنده خارج از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی اقدام می‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

“آغاز” با بیان اینکه همچنین ۱۸ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شد،ادامه داد: شهروندان مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه بهداشتی در سطح شهر و به صورت بسته‌بندی شده و دارای تاریخ مصرف، تهیه کنند زیرا در مراکز عرضه مرغ زنده بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کشتار می‌شود.

 وی این اقدام را به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از حقوق و سلامت شهروندان و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا با همکاری مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستور دادستان این شهرستان اعلام کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ اطلاع دهند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۱۳ -۰۷:۰۴:۵۳ / خبر ۲۹۲۱ / کد خبر ۱۴۱۲۶ / س