رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد:

بیشترین آمار بستری بیمار کرونا در مهاباد ثبت شد

واکسیناسیون علاوه بر میزان ابتلا، شدت ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش می‌دهد.

مهاباد/بالویز/ رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،گفت:با بستری ۲۷۰ بیمار بیشترین آمار ابتلا به کرونا در طول یک شبانه روز در این شهرستان ثبت شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“بهاء الدین حسینی” با اشاره به اینکه بیشترین فوتی های این شهرستان در پیک سوم بوده است،افزود:در خصوص تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی،بیمارستان مهاباد با داشتن ۳ دستگاه اکسیژن ساز خوشبختانه با هیچ مشکلی مواجه نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ،اظهار داشت:راه اندازی خودروی سیار واکسیناسیون برای اولین بار در استان برای سهولت و دسترسی شهروندان به واکسیناسیون در این شهرستان راه اندازی شده است،که روزانه به صورت مستمر در نقاط مختلف شهرستان توسط کادر درمانی مستفر در خودروی سیار نسبت به تزریق واکسن اقدام می کنند.

“حسینی”با بیان اینکه در جهت تامین واکسن مشکلی وجود ندارد،تصریح کرد:پیک پنجم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی بسیار سهمگین‌تر و قدرت سرایت آن بسیار بالاتر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد،عنوان کرد:با این رویه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک، بی‌توجهی و شرکت در تجمعات (عروسی و عزاداری) انتظار کاهش بار بیماری کرونا در شرایط فعلی نمی‌رود.

وی همچنین گفت:طی این مدت بیمارستان توانسته با استفاده از سیستم مدیریت تخت و همکاری پزشکان و کادر پرتلاش پرستاری پاسخگوی نیاز مراجعان باشد.

وی عنوان کرد:شهروندان کوچکترین شکی نسبت به واکسیناسیون نداشته باشند و به نوع واکسن توجه نکنند و در این زمینه بهترین واکسن اولین واکسنی است که در دسترس باشد و به گروه‌های هدف تزریق شود.

حسینی مطرح کرد:واکسیناسیون علاوه بر میزان ابتلا، شدت ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از ویروس را کاهش می‌دهد.

از زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان مهاباد بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۱۱ -۰۷:۰۵:۱۰ / خبر ۲۹۱۷/ کد خبر ۱۴۱۱۶/ ی