معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد:

آتش نشان مظهر ایثار و از خود گذشتگی است

شجاعت و دلیرمردی آتش نشانان باید مد نظر مدیران شهری قرا گیرد و همواره در راستای حمایت از آتشنشان تلاش کرد

مهاباد/بالویز/ معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد،گفت:ایثار و از خود گذشتی هنری است که در جان و تن آتش نشان نهفته است و این عشق زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“عارف خدرلو ” در آیین تجلیل از آتش نشانان مهاباد که با حضور مسئولین در سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی مهاباد روز چهارشنبه برگزار شد،اظهار داشت:هر کجا حادثه ای اتفاق می افتد این آتش نشانان هستند که در خط مقدم حضور دارند و جان خود را به خطر می اندازند تا مال  جان مردم را نجات دهند.

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد ضمن تقدیر از  تلاش آتش نشانان مهاباد در حادثه آتش سوزی بازارچه اصغری مهاباد،افزود:اگرچه امکانات این بخش در حد استاندار نیست اما تلاش خستگی ناپذیر آنها فراتر از استاندار است و این تلاش ستودنی و ارزشمنداست.

“عارف خدرلو” تصریح کرد:این قشر شجاع در زمان وقوع حوادث با تمام قوا برای نجات هم میهنان خود کمبودها و سخترین مشکلات را نادیده گرفته تا جان آنان را نجات دهند.

فرماندار ویژه مهاباد،ادامه داد:شجاعت و دلیرمردی آتش نشانان باید مد نظر مدیران شهری قرا گیرد و همواره در راستای حمایت از آتشنشان تلاش کرد.

به گزارش سایت خبری بالویز، هفت مهرماه ۱۳۵۹ همزمان با آغاز جنگ تحمیلی بعثیان عراق پالایشگاه آبادان را در اولین روزهای جنگ مورد هجوم آن هم هجومی بی سابقه از لحاظ بمباران قرار دادند، پس از اتمام حمله هوایی آتش نشانان در کمترین زمان ممکن در محل پالایشگاه حاضر و برای اتفاء حریق، نجات جان مهندسان و جلوگیری از خسارت بیشتر به این پالایشگاه فعالیت خود را آغاز کردند.

در مدت زمانی حدود ۴۰ دقیقه مجددا حمله هوایی دیگری را برای بمباران پالایشگاه آبادان آغاز کنند و این حمله باعث شهادت تعدادی از آتش نشانانی شد که برای اتفاء حریق به پالایشگاه اعزام شده بودند.

۲۰ سال از این واقعه دردناک گذشت و در سال ۱۳۷۹  شورای عالی انقلاب فرهنگی هفت مهرماه را که نشانی از ایثار، شهادت، عشق و خلوص بود به نام روز آتش نشان به ثبت رساند.

مهاباد / بالویز/ ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ – ۱۱:۱۶:۲۵ / خبر ۲۹۱۱ / کد خبر ۱۴۰۹۲ / چ