رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد:

مهاباد رتبه اول همیاران طبیعت را به خود اختصاص داد

شهرستان مهاباد با جذب ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیشترین تعداد همیاران طبیعت را در آذربایجان‌‎غربی و کشور در این حوزه به خود اختصاص داده است.

مهاباد/بالویز/گسترش فرهنگ حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی در جامعه با جلب و مشارکت حداکثری مردم موجب افزایش حفاظت از منابع طبیعی خواهد شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان،گفت:مهاباد رتبه اول همیاران طبیعت را به خود اختصاص داده است.

“مجید پاتو”با اعلام این خبر اظهار داشت:در طرح همیار طبیعت افراد علاقمند و دوستداران طبیعت به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی در قالب همیار طبیعت دانش آموز، همیار طبیعت مروج و همیار طبیعت محاظ به طور افتخاری در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی همکاری می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری با اشاره به اینکه  این شهرستان با جذب ۳ هزار و ۶۰۰ همیار طبیعت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است،افزود:طرح همیار طبیعت طرح کاملی است که در جهت بهره گیری از توان همه اقشار جامعه در حفاظت و حراست از منابع طبیعی است .

وی عنوان کرد: این شهرستان با جذب ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیشترین تعداد همیاران طبیعت را در آذربایجان‌‎غربی و کشور در این حوزه به خود اختصاص داده است.

“پاتو” در ادامه به اهداف طرح همیاران طبیعت پرداخت و افزود: از آنجائی که عرصه های منابع طبیعی گسترده و فعالیت در این عرصه ها متنوع می باشد، از این رو به منظور استفاده از نیروهای مردمی در حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی، طرح همیاران طبیعیت به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش سایت خبری بالویز، همیاران طبیعت، یاورانی افتخاری و دلسوزانی همیشگی برای منابع طبیعی هستند.که با مجموعه منابع طبیعی همکاری می کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۰۶ – ۰۷:۱۰:۰۰ / خبر ۲۹۰۷/ کد خبر ۱۴۰۷۵ / س