هنگام خرید خمیر دندان به رنگهای نوارها بر روی جلد دقت کنید

هنگام خرید دقت کنید که نوارهای خمیردندانتان سبز یا آبی باشد. می‌پرسید چرا؟

مهاباد/بالویز/ امروزه در قرن بیست و یکم خمیردندان به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسانها تبدیل شده است. در واقع تصور زندگی بدون توجه به بهداشت دهان و دندان امری غیرممکن است.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز، فلوراید ماده‌ای مهم در حفظ سلامت دهان و دندان است و از بروز پوسیدگی در دندانها جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل برای شستشوی دندان باید حداقل دو روز یک بار از محصولی استفاده کنید که حاوی فلوراید باشد.

قبل از خرید این محصول باید مواد تشکیل دهنده آن را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که فلوراید در ترکیبات آن به کار رفته است.

با توجه به این موضوع که کودکان نمی‌توانند از محصولات حاوی فلوراید استفاده کنند، باید محصولات مناسب دندانهای کودکان را بشناسید و از آنها استفاده کنید.

ولی لازم است ، هنگام خرید دقت کنید که نوارهای خمیردندانتان سبز یا آبی باشد. می‌پرسید چرا؟

– رنگ سبز به این معنی است که در تهیه این خمیردندان از مواد طبیعی استفاده شده است.

– رنگ آبی به این معنی است که ترکیبات خمیردندان اثرات درمانی و دارویی دارد.

– رنگ قرمز به این معنی است که در کنار مواد و ترکیبات شیمیایی از مقداری ترکیبات گیاهی و طبیعی هم استفاده شده است.

– رنگ سیاه نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در خمیردندان صرفا شیمیایی است.

به گزارش سایت خبری بالویز و به عقیده کارشناسان، اگر دندانها سالم نباشند و یا لثه‌ها عفونی باشند مشکلات زیادی در خوردن غذا به وجود می‌آید و همین امر سبب می‌شود مواد مغذی کافی به بدن نرسند و بدن در معرض انواع آسیبها قرار گیرد.

به عنوان شهروند قرن بیست و یکم هرگز از شما نمی‌خواهیم که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید بلکه این خود شما هستید که باید برای این موضوع تصمیم بگیرید و بر روی آن فکر کنید!

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۰۴ -۱۲:۲۸:۴۳ / خبر ۲۹۰۴ /کد خبر ۱۴۰۶۶/ ی