مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

دستگیری بیش از ۲۰۰ شکارچی متخلف و کشف بیش از ۳۰ قبضه اسلحه شکاری در استان

در شش ماه سال جاری تاکنون ۲۲۶ نفر متخلف دستگیر و از شکارچیان ۳۹ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

مهاباد/بالویز/مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:در شش ماه سال جاری تاکنون ۲۲۶ نفر متخلف دستگیر و از شکارچیان ۳۹ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

به گزارش سرویس محیط زیست ،پایگاه خبری بالویز و به نقل ازروابط عمومی سازمان محیط زیست آذربایجان غربی “مهران نظری” افزود:در شش ماهه نخست سال تعداد ۲۹۶ تخلف زیست  محیطی در سطح استان توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف و ۱۹۶ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد:یگان حفاظت محیط زیست استان در این مدت بیش از ۳۹ اسلحه مجاز و غیر مجاز را از شکارچیان متخلف کشف کرده است.

“نظری” گفت:تعداد ۱۲۷۶ قطعه  انواع ادوات شکاری از جمله قایق، تور صیادی و ماهی گیری، الکترو شوکر، تورهای زنده گیری و سایر ادوات کشف شده است.

این مقام مسئول افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین در گشت و کنترل مناطق تحت حفاظت محیط زیست این استان ۳۶۰ قطعه پرنده و ۱۲ مورد پستاندار را از متخلفین به صورت زنده کشف و به منظور ادامه حیات آنها را به دامن طبیعت رهاسازی کرده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه اول سال جاری همچنین ۶۹ مورد شکارچی قبل از انجام هرگونه شکار شناسایی و توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده اند.

“نظری” افزود: یگان حفاظت محیط زیست این استان به منظور حفاظت اصولی و پیشگیری از شکار یا زنده گیری  پرندگان شکاری نادر، با افزایش گشت و کنترل مناطق و انجام تمهیدات و اقدامات حفاظتی لازم با استفاده از روش های مختلف، از زنده گیری و حمل آنها به استان های همجوار جلوگیری کرده و تا کنون ۶  اکیپ از متخلفین زنده گیر پرندگان شکاری را نیز دستگیر و ۹ باب کوخه و محمیه شکارچیان زنده گیر را شناسایی و تخریب کرده است.

“نظری” درخصوص عملکرد این اداره کل در حوزه کنترل آلودگی هوا نیز اظهار کرد: در مدت ۶ ماه اول سال ۳۸ مورد آلودگی هم توسط این یگان شناسایی و با عاملان آن طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد شده است .

وی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست آذربایحان غربی از صیادان متخلف بیش از  ۱۴۶۴۷ قطعه،از انواع آبزیان شامل کپور،ماهی آزاد، سوف نیز کشف و متخلفین را مراجع قضایی معرفی کرده اند.

“نظری” گفت: در  آتش‌سوزی های اتفاق افتاده در مناطق این استان نیز ۸۹۰ هکتار از مناطق دچار حریق شدند که به کمک تیم های واکنش سریع محیط‌بانان وسایر ارگان‌ها و جوامع محلی و نیروهای مردمی حریق مهار شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از مردم با فرهنگ و دوستداران محیط زیست استان در خواست کرد: تا همچون گذشته، به منظور حفظ انفال الهی و گونه های ارزشمند حیات وحش و تنوع زیستی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست سراسر استان یا از طریق سامانه  رایگان۱۵۴۰ اطلاع دهند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۷/۰۲ – ۰۷:۳۷:۱۰ / خبر ۲۸۹۹ / کد خبر ۱۴۰۴۶/  ج