وزیر بهداشت:

پیشنهاد حذف ممنوعیت سفر و تردد شبانه به ستاد کرونا اعلام شده است

محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد

مهاباد/بالویز/ وزیر بهداشت از حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در سراسر کشورخبرداد و اعلام کرد،پیشنهاد حذف ممنوعیت سفر و تردد شبانه به ستاد کرونا ارائه شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویزو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کشور”عین اللهی” اظهار اشت:محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد و دیگر محدودیتی نداریم و تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی درباره قرنطینه هوشمند بیان کرد:در ستاد کرونا مطرح شد که محدودیت‌ها کاهش پیدا کند و در ٢ هفته آینده برنامه جدیدی برای کاهش و لغو محدودیت‌ها به ستاد کرونا خواهیم داد و محدودیت‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا کنند یا برداشته شوند، البته مهمترین مسئله برای ما واکسیناسیون است و دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در فضا‌های جمعی باید واکسن تزریق کرده باشند.

“عین اللهی” بیان کرد: ما به مرز تزریق ۴۵ میلیون دوز واکسن رسیده‌ایم و هفته پیش ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم در چند هفته آینده ٧٠ درصد جمعیت را واکسینه کنیم و از مشاهده صحنه‌های تلخ و مرگ و میر بیش از ۶٠٠ نفر جلوگیری کنیم و در همه جای دنیا ثابت شده است واکسیناسیون از مرگ و میر جلوگیری می‌کند البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب همچنان باید رعایت شود.

 واکسیناسیون دانش آموزان تا ٣ هفته آینده انجام می‌شود

وزیر بهداشت گفت: ما در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کردیم مدارس و دانشگاه‌ها باید زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان را فراهم کنند و واکسیناسیون دانش آموزان ١٢ تا ١٨ سال از ٢ روز پیش آغاز شده است و ما فعلا واکسیناسیون کنکوری‌ها را آغاز کرده ایم و سن به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در ٢ تا ٣ هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.

“عین اللهی ” گفت:در حال حاضر در دنیا واکسن های سوبرانا و سینوفارم برای دانش آموزان تاییده شده است.

وزیر بهداشت بیان کرد: از همه مردم عزیز، دانشجویان، بسیجیان، نیروهای هلال احمر ممنون هستم. الان حتی در مراکز شبانه روزی تزریق واکسن تا ۳ صبح و بیشتر در حال تزریق واکسن است و این یک کار مردمی بوده است که از مردم قهرمان و شهید پرور سرزمین مان تشکر می‌کنم‌.

وی افزود: این اقدام یادآور رشادت‌های مردم ما در دوران دفاع مقدس است که کمک می‌کنند از این بیماری و بحران نجات پیدا کنیم.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۳۱ – ۱۲:۰۸:۱۰ / خبر ۱۴۰۰۸ / کد خبر ۲۸۹۶ / چ